دبیرکل اتحادیه عرب سه‌شنبه شب نسبت به بی توجهی جامعه جهانی به مسأله فلسطین در سایه حکومت افراطی راستگرای رژیم صهیونیستی هشدار داده است.

اتحادیه عرب نسبت به بی توجهی جامعه جهانی به مسأله فلسطین هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب این سخنان را در دیدار با "تور وینسلند" هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب در قاهره بیان کرده است و دو طرف در این دیدار در خصوص آخرین تحولات در اراضی اشغالی فلسطین و تلاش‌ها برای برقراری صلح، در کنار ابتکارات مطرح شده درخصوص تشکیل دو دولت مستقل و آینده سازش میان فلسطینی‌ها و اسرائیل رایزنی کردند.

این بیانیه می‌افزاید: دو طرف بر ضرورت حل مناقشه فلسطین و اسرائیل بدون آنکه بخشی از اراضی اشغالی فلسطین بوسیله پروژه‌های مختلف سازی قطع شود، تأکید کردند.

این بیانیه می افزاید که طرح‌ها و نقشه‌های شهرکسازی می تواند هرگونه تلاش برای حل مسأله فلسطین و تشکیل دولت مستقل این کشور در مرزهای ۱۹۶۷ به مرکزیت قدس شرقی را از میان بردارد.

این بیانیه در پایان آورده است که ابوالغیط همچنین نسبت به شکننده بودن شرایط موجود در سرزمین‌های اشغالی هشدار داد و تأکید کرد که هر بار امکان تنش دوباره وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.