مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: سهم کردستان از طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور ۳ میلیون اصله است.

کاشت ۳ میلیون اصله درخت در کردستان

 به گزارش قدس آنلاین،  بهزاد شریفی‌پور ظهر امروز در اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارت کل منابع طبیعی ۱۱ استان زاگرس نشین در سنندج، اظهار کرد: منابع طبیعی و طبیعت ایران اسلامی موهبتی ارزشمند است که هر کس باید به اندازه توان خود از آن بهره برده و حراست کند.

وی با بیان اینکه هر یک از ما به عنوان میراثدار گذشتگان باید حافظ منابع طبیعی و محیط زیست باشیم، گفت: مجموعه همکاران ما در بخش‌های مختلف منابع طبیعی به این باور رسیده‌ایم که حفظ منابع پایه مهم‌ترین رسالت ماست.

شریفی‌پور با بیان اینکه از اینکه به عنوان خادمان ملت در چرخه طبیعت نقش ایفا می‌کنیم، عنوان کرد: امنیت زیستی و غذایی از عوامل بارز استقلال هر کشور است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان عنوان کرد: آب، خاک، پوششی گیاهی و هوا چهار مولفه اصلی پایه حیات جامعه است باید در حفظ این مولفه‌ها تلاش کنیم.

شریفی‌پور خاطرنشان کرد: حفظ منافع پایه به عنوان میراث‌دار آیندگان و انتقال آن بالاترین رسالت سازمانی در مجموعه منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با اشاره به اینکه ۶۲ درصد از پهنه استان را جنگل و عرصه‌های طبیعی تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: یک میلیون‌ و ۷۰۰ هزار هکتار از ۲ میلیون و ۹۰۰ هکتاری استان کردستان را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد و مجموعه منابع طبیعی استان از تمام توان و ظرفیت‌های خود برای حفظ منابع طبیعی تلاش کرده و از زمین‌خواری به عنوان یکی از آسیب‌های جدی جلوگیری می‌کنند.

به گفته وی، قاچاق چوب، آتش‌سوزی، تخریب و تصرف از عوامل تهدید عرصه‌های طبیعی است که امیدواریم با تعامل جوامع بهره‌بردار و همیاران طبیعت این موانع برداشته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه در شرایطی که زمین امروز به یک کالای لوکس تبدیل شده است باید با دغدغه مندی هرچه بیشتر در مسیر حفظ منابع طبیعی تلاش کنیم، گفت: استان کردستان به لحاظ تفرجگاهی از جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور بهره‌مند است که تقویت بیشتر این ظرفیت نیاز به تلاش و همدلی دارد.

به گفته شریفی پور، اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت با کمک آحاد جامعه اقدام ارزشمند در راستای انجام رسالت ارزشی حفظ چرخه طبیعت است.

وی افزود: امیدواریم با تلاش مجموعه روابط عمومی دستگاه‌های مختلف شاهد تبیین و اطلاع‌رسانی بیشتر در طرح مردمی تولید و کاشت سه میلیون اصله درخت در استان باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با تاکید براینکه تولید، کاشت و از همه مهم‌تر مراقبت از درختان ضروری است، گفت: موضوع فقط موضوع کاشت درخت نیست اصل مهم درخت‌یاری است که باید به یک فرهنگ در جامعه ما تبدیل شود.

وی در ادامه به برگزاری ۲ دوره جشنواره منابع طبیعی و رسانه در استان گریزی زد و از آن به عنوان تجربه گران مایه برای آغاز جشنواره منطقه‌ای منابع طبیعی و رسانه در منطقه ۲ زاگرس نام برد و گفت: این حوزه، حوزه گسترده‌ای است و احتیاج داریم در راستای اشاعه فرهنگ زیست محیطی همه پیش قدم باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.