۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 883327

وزیر نیرو با اشاره به ناترازی سنگین و جدی در حوزه برق گفت: با ناترازی حدوداً ۱۲ هزار مگاواتی روبرو هستیم و امیدواریم مردم در مصرف برق صرفه جویی کنند.

ناترازی ۱۲ هزار مگاواتی در حوزه برق

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو امروز (چهارشنبه ۲۴ خرداد) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به ناترازی سنگین و جدی در حوزه برق گفت: با ناترازی حدوداً ۱۲ هزار مگاواتی روبرو هستیم. مردم به خاطر دارند که سال ۱۴۰۰، از ۲۹ اردیبهشت تا پایان تابستان، با قطعی‌های متعدد برقی مواجه بودیم که بعضاً تا سه نوبت در روز به صورت برنامه‌ریزی شده و بعضاً بدون برنامه‌ریزی در اقصی نقاط کشور اتفاق می‌افتاد.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شرایط بهبود پیدا کرد. نکته مثبت سال گذشته همکاری بسیار خوبی بود که مردم در زمینه صرفه‌جویی مصرف برق داشتند؛ امید است این همکاری امسال نیز ادامه داشته باشد تا بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم تا اثرات این ناترازی به حداقل ممکن برسد.

وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که تغییر ساعت کارکنان اداری چه تأثیری بر کنترل میزان مصرف برق داشته است؟ اظهار کرد: مهم‌ترین شیوه‌های مدیریت مصرف برق در کشورهای پیشرفته، همین راهکار مدیریت ساعت مصرف است، به این شکل که ساعت اوج مصرف در بخش‌های مختلف با یکدیگر منطبق نباشند.

محرابیان عنوان کرد: اوج مصرف برق ما دو بار در طول روز است؛ یکی حدود ۲ ظهر و دیگری اوج مصرف شبانه است. در این زمینه اقدامی که صورت گرفت با این هدف بود که مصرف ادارات در ساعت اوج را به حداقل برسانیم تا بتوانیم برق بیشتری را در اختیار بخش خانگی و مردم بگذاریم.

وی افزود: این اقدام اگر به نحو مطلوب صورت بگیرد، حدوداً هزار مگاوات مصرف برق را کاهش می‌دهد که معادل تولید سه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی است و رقم قابل توجهی است. بنابراین این اقدام موثررو مفید است.

وزیر نیرو یادآور شد: البته مدیریت مصرف فقط مخصوص بخش اداری نیست و برای بخش‌های مختلف، برنامه‌ریزی‌هایی در نظر گرفته شده تا هرچه زودتر اثرات ناترازی را کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.