جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: ایجاد تحول در سطح مأموریت‌های انتظامی ضروری است و این اقدام به دست توانمند مدیران بخش "تربیت و آموزش" فراجا امکان پذیر است.

ایجاد تحول در ماموریت‌های انتظامی ضروری است

به گزارش قدس خراسان به نقل از فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، سردار قاسم رضایی در قرارگاه جهادی ارتقای تربیت و آموزش فراجا در مرکز آموزش ثامن الائمه (ع) مشهد اظهار کرد: در هر کجا که یادگیری و یاددهی، فرهنگ شود پیشرفت رخ می‌دهد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: باید فرهنگ انقلابی و ولایی در مراکز آموزشی و محیط‌های کاری ملموس و قابل مشاهده باشد و با آموزش می‌توان روی موضوعات مختلف فرهنگ سازی کرد.

وی گفت: مراکز آموزشی به ویژه در فراجا باید روی مقوله فرهنگ سازی متمرکز شوند و یکی از راه‌های این فرایند، کاربردی کردن آموزش است.

رضایی افزود: هشت سال دفاع مقدس برای جوانان آینده مانند کلاس درسی تمام عیار است که اگر همه و به ویژه جوانان، تفکر حاکم بر دوران دفاع مقدس را سرلوحه قرار دهند، موفقیت بزرگی حاصل می‌شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: در مراکز آموزشی، تعلیم دانش و مهارت‌ها باید کاربردی و کیفی باشد، سلامت رفتاری و اخلاقی کارکنان باید همواره مورد توجه بوده و آموزش‌های لازم در این خصوص صورت گیرد تا کدها و کلیدهای رفتار سالم سازمانی نهادینه شود.

وی گفت: در سازمانی پویا و بزرگ همانند فراجا، فراگیری آموزش‌ها در افزایش توان رزمی و عملیاتی کارکنان تأثیرگذار است و تا اهمیت و ضرورت آموزش در متولیان این امر به وجود نیاید فرایندهای مربوط به درستی انجام نخواهد شد.

رضایی افزود: باید مأموران، آموزش و آمادگی لازم برای اجرای مأموریت‌ها را داشته باشند و با وجود تنوع مأموریت‌ها و پلیس‌های تخصصی در مجموعه انتظامی، باید آموزش‌های تخصصی به آنها ارائه شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: باید در مورد دوره‌های آموزشی تخصصی به صورت ویژه کار شود، بازنگری روی متون صورت گیرد تا در جایگاه اصلی قرار گیریم و برخورداری از روحیه جهادی در تمامی عرصه‌ها راز موفقیت است که اگر با برنامه‌ریزی در آموزش‌ها به منظور افزایش توانمندی و حرفه‌ای گرایی همراه شود، موفقیت دست یافتنی تر خواهد شد.

وی آموزش را لازمه موفقیت کارکنان در انجام مأموریت‌ها برشمرد و تصریح کرد: اساسی‌ترین کار در مجموعه انتظامی، آموزش است و ارتقای سطح دانش کارکنان برای انجام مأموریت‌های متنوع و نحوه استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی در تولید امنیت پایدار، مهم‌ترین اهداف این قرارگاه جهادی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.