رئیس‌جمهوری با دعوت از همتای نیکاراگوئه‌ای خود برای سفر به ایران، بازدید از مراکز مهم به‌ویژه مراکز علم و فناوری را از محورهای این دعوت برشمرد.

دعوت رئیسی از رئیس جمهوری نیکاراگوئه برای سفر به ایران

به گزارش قدس آنلاین، سیدابراهیم رئیسی در مراسم امضای اسناد همکاری و نشست مطبوعاتی روسای جمهوری ایران و نیکاراگوئه که قبل از سفر به کوبا برگزار شد، اظهار کرد: در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ارتباط با کشورهای مستقل همواره تاکید شده و سفرهای اخیر من در همین راستاست. اراده ملت‌ها همواره مورد احترام ما بود و معتقدیم اگر به آن توجه شود و اگر کشورهای سلطه‌گر خودکامگی نشان ندهد و اجازه حاکمیت رای مردم را بدهد وضعیت دنیا متفاوت می‌شود.

وی افزود: اما متاسفانه امروز در دنیا نظمی حاکم است که ناعادلانه است و نظام سلطه با فراموشی خدا و خود به دیگر کشورها ظلم می‌کند و جلوی تحقق اراده ملت‌ها را می‌گیرد.

رئیسی تاکید کرد: همه این ظلم‌ها به این دلیل است که انسان‌هایی با بی‌توجهی به خواست خدا، عدالت و آگاهی حقیقی ملت‌ها دست به این اقدامات ظلم‌آمیز می‌زنند.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: تحریم و تهدید و لشکرکشی از ابزارهای آنان است اما مقاومت ملت‌ها، آزادی‌طلبی و عدالت‌خواهی و استقلال‌خواهی نظام سلطه را به عقب می‌راند و این رخدادی است که در بسیاری کشورهای آمریکای لاتین در برابر آمریکا و همپیمانانش رخ داده است.

وی افزود: شرایط و نظم جهانی حتماً به نفع مقاومت و کشورهای مستقل رقم خواهد خورد. ارتباط کشورهای مستقل با یکدیگر و استفاده از ظرفیت‌های‌شان بسیار مهم است که هم تحریم‌ها را خنثی‌ کند و هم بر ظرفیت این کشورها بیفزاید.

رئیسی با اشاره به امضای اسناد همکاری میان دو کشور، تأکید کرد: اعم این‌ها، تفاهم برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور است و تفاهم دیگر در تبادل تجربیات کشور در تکنولوژی و علم است. ما با وجود تحریم‌ها پیشرفت‌های بسیار خوبی در امور تکنولوژی و فناوری داشته‌ایم و امروز کشوری پیشرفته در این زمینه محسوب می‌شویم و یکی از محورهای همکاری ما با نیکاراگوئه این امر است.

رئیس‌جمهوری یادآور شد: یکی از همکاری‌های جمهوری اسلامی با کشورهای دوست، صدور خدمات فنی مهندسی و نیروهای مجربی هستند که می‌توانند در کشورها نقش مهمی برای گره‌گشایی از امور اینچنینی ایفا کنند و با نیکاراگوئه در زمینه صدور این خدمات همکاری خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: در حوزه سلامت و خدمات درمانی هم با نیکاراگوئه تفاهم کردیم و گام‌های بلندی که در این زمینه برداشته‌ایم - بویژه در حوزه دارو - که می‌تواند به تبادل ظرفیت‌ و تجربیات منجر شود.

رئیسی ادامه داد: از رییس جمهوری نیکاراگوئه، آقای دانیل اورتگا برای حضور در ایران و بازدید از مراکز مهم به‌ویژه مراکز علم و فناوری دعوت می‌کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.