ایسنا نوشت: با اعلام برگزیده نهایی جایزه «ادبیات داستانی زنان»، «باربارا کینگ‌سالور» به نخستین نویسنده‌ای تبدیل شد که این جایزه ادبی را دو بار دریافت کرده است.

برنده جایزه «ادبیات داستانی زنان» رکورد شکست

به گزارش قدس آنلاین «باربارا کینگ‌سالور» به عنوان برنده جایزه ادبیات داستانی زنان در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد و به این ترتیب به نخستین نویسنده‌ای تبدیل شد که در تاریخ ۲۸ ساله این جایزه، دو بار موفق به دریافت آن شده است.

«کینگ سالور» برای رمان برنده جایزه پولیتزرش یعنی «دیو کاپرهد» برنده جایزه «ادبیات داستانی زنان» امسال شد. این کتاب که با الهام از «دیوید کاپرفیلد» اثر «چارلز دیکنز» نوشته شده است، داستانی که در کوه‌های آپالاچی در ویرجینیا واقع در ایالات متحده اتفاق می‌افتد را روایت می‌کند.

این نویسنده پیش‌تر در سال ۲۰۱۰ برای نگارش رمان «حفره» به عنوان برگزیده جایزه «ادبیات داستانی زنان» معرفی شده بود. «کینگ سالور» همچنین در سال ۲۰۱۳ در فهرست نامزدهای نهایی این جایزه ادبی قرار گرفته بود.

«کینگ سالور» برای دریافت جایزه امسال با آثاری همچون «فایر راش» نوشته «ژاکلین کروکس»، «تعدی» به قلم «لوئیز کندی» و «پروانه‌های سیاه» از «پریسیلا موریس»، «پاد» نوشته «لالین پول» و «پرتره ازدواج» نوشته «مگی اوفارل» به رقابت پرداخته بود.

سال گذشته رمان «کتاب ماهیت و پوچی» نوشته «روث اوزکی» به عنوان اثر برگزیده «جایزه ادبیات داستانی زنان» معرفی شد و جایزه ۳۰ هزار پوندی آن را دریافت کرد.

جایزه ادبیات داستانی زنان در سال ۱۹۹۶ و پس از اعتراض‌های زیاد به فهرست نامزدهای نهایی بوکر ۱۹۹۱ که در آن هیچ اثری از نویسندگان زن وجود نداشت، تاسیس شد. این جایزه هر ساله به برترین رمان بلندی تعلق می‌گیرد که توسط یک نویسنده زن به زبان انگلیسی نوشته شده و در بریتانیا منتشر شده باشد.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.