۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
کد خبر: 884004

تیم فوتبال زیر ۱۷ سال ایران موفق شد با نتیجه ۶ بر یک تیم افغانستان را در جام ملت‌های آسیا شکست دهد.

پیروزی پرگل ایران مقابل افغانستان

به گزارش قدس آنلاین، مسابقات فوتبال زیر ۱۷ سال جام ملت‌های آسیا از امروز (جمعه) به صورت رسمی برای شاگردان حسن عبدی آغاز شد. این رقابت‌ها از ۲۵ خرداد تا ۱۱ تیرماه در بانکوک (میزبان مسابقات گروه‌های B ،A و D) و چونبوری (میزبان مسابقات گروه C) برگزار می‌شود و چهار تیم برتر جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ را کسب خواهند کرد.

تیم ایران در گروه دوم این مسابقات با تیم‌های کره‌جنوبی، افغانستان و قطر هم‌گروه است.

شاگردان حسین عبدی در نخستین دیدار خود در مسابقات جام ملت‌های زیر ۱۷ سال فوتبال آسیا با نتیجه ۶ بر یک برابر افغانستان به برتری رسیدند.

آرشا شکوری، نیما اندرز، حسام نفری، عرفان درویش عالی، اسماعیل قلی زاده، امیرمحمد رزاقی‌نیا، یعقوب براجعه، کسری طاهری، ضرغام سعداوی، محمد عسکری و ابوالفضل ذلیخانی نفرات اصلی حسین عبدی برای دیدار با تیم فوتبال افغانستان بودند.

نیمه نخست این دیدار با برتری سه بر یک به سود شاگردان حسین عبدی به پایان رسید. حسام نفری در دقیقه ۲۸، اسماعیل قلی‌زاده ( پنالتی) در دقیقه ۳۲ گلزنی و کسری طاهری در وقت‌های تلف شده نیمه نخست برای ایران گل‌زنی کردند. تک گل افغان‌ها نیز در دقیقه ۳۶ توسط حکیم خان نیازی وارد دروازه آرشا شکوری شد.

شاگردان عبدی در نیمه دوم بازی تهاجمی را در دستور کار قرار دادند و توانستند تیم افغانستان را در نهایت با نتیجه ۶ بر یک شکست دهند.

برای ایران در نیمه دوم کسری طاهری در دقیقه ۴۸، اسماعیل قلی‌زاده در دقیقه ۵۱ و رضا قندی‌پور در دقیقه ۸۹ گلزنی کردند.

تیم فوتبال زیر ۱۷ سال ایران تا کنون ۱۱ دوره در جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کرده که یک عنوان قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی را در کارنامه دارد. تیم ایران در سال ۲۰۰۸ و با هدایت علی دوستی‌مهر به عنوان قهرمانی رسید در آن تیم ستارگانی مانند کاوه رضایی و پیام صادقیان حضور داشتند. تیم ایران همچنین در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۱۶ به عنوان نایب قهرمانی رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.