رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشهد گفت: پروژه آبخیزداری بند خاکی هندل آباد با هدف کنترل سیل و رسوب و تغدیه منابع آبی پایین دست روستاها و با مشارکت آستان قدس رضوی و دهیاری روستای هندل آباد آغاز شد.

عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری، بند خاکی هندل آباد آغاز شد

به گزارش قدس خراسان، حسن محمد زاده اظهار کرد: مطالعات بازنگری طرح مذکور با تاکید مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان و پیگیری مجدانه مجموعه معاونت آبخیزداری در پایان سال گذشته تصویب شد. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشهد افزود: برابر مطالعات انجام شده با اجرای عملیات خاکی بند مذکور به میزان ۱۰۵۰۰ متر مکعب خاکریزی و عملیات سنگی ملاتی به میزان حدود ۲۰۰ متر مکعب حجم ابگیری بند در تراز حداکثر به میزان ۳۲ هزار متر مکعب خواهد رسید. 

وی گفت: کل اعتبار اجرایی و نظارتی پروژه مذکور به میزان ۱۷ میلیون ریال بوده که از محل اعتبارات آستان قدس رضوی تامین شده است.

محمدزاده خاطر نشان کرد: اجرای این پروژه در حوزه آبخیز ۲۸ هکتاری هندل آباد علاوه بر تعدیل سیل و کاهش حمل رسوبات رودخانه ای به پایین دست سه روستای هندل آباد، احمد آباد و آبشکی را که جمعا ۴۵۰ خانوار ساکن دارد بهره مند می سازد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشهد گفت: یک رشته قنات و یک باب چشمه از نفوذ تدریجی آب این بند خاکی تغذیه و شرایط را برای ۱۰۰ هکتار زمین پایین دست جهت کشت و زرع ساکنین فراهم می اورد.

وی اظهار کرد: شغل روستاییان حوزه آبخیز هندل آباد و اکثر دامداری و کشاورزی و اجرای این پروژه آبخیزداری تاثیرات مثبت و اثر بخش مناسبی در ارتقاء سطح معیشت ساکنین دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.