مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی ثبت‌ نام کرده اند که به ۲۰۰ نفر زمین واگذار شده است.

تحویل زمین به ۲۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، وحید داعی در حاشیه جلسه شورای مسکن استان در شهرستان درگز اظهار کرد: طی یک ماه اخیر در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ۲۰۰ نفر در سطح شهرهای استان زمین واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: طرح نهضت ملی مسکن در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از قانون‌ های بسیار مهم و عملیاتی است که با توجه به تدابیری که در سطح ملی برای تسریع در اجرای این قانون شده است این موضوع در اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با حساسیت بسیار ویژه در حال پیگیری و رصد است.

وی اظهار کرد: مهمترین بخش این قانون آن است که یک قطعه زمین حداکثر ۲۰۰ متر مربعی و یا یک واحد مسکونی به افرادی که فرزند سوم به بعد آنان از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشند، واگذار می‌ شود.

داعی گفت: در این راستا متقاضیانی که زمان تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد، می‌ توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به آدرس Saman.mrud..ir  در قسمت متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر) نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: با پیگیری های به عمل آمده امروز قطعات زمین بصورت یک طبقه (ویلایی) در شهرستان درگز تخصیص و واگذار و قرارداد زمین از سوی خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی به دو خانواده مشمول این قانون که دارای سه فرزند بودند، اهدا شد.

وی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، زمین به صورت رایگان واگذار می‌ شود و تنها هزینه آماده سازی آن اخذ می‌ شود که این هزینه آماده‌ سازی هم با ۲ سال تنفس و هشت سال تقسیط اخذ می‌ شود.

داعی افزود: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی با پیگیری‌ های انجام شده تا کنون ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر در این طرح ثبت‌ نام کردند که حدود پنج هزار و ۳۷۰ نفر تایید نهایی شدند و از این تعداد طی یک ماه اخیر به ۲۰۰ نفر زمین واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: "همچنین در تلاشیم با برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده میزان واگذاری زمین‌ها را طی ۲ ماه آینده به عدد هزار و ۵۰۰ برسانیم".

وی گفت: در این راستا در نظر داریم که در مقاطع سه ماهه و یا ۲ ماه نیمه، واگذاری‌ ها را به صورت هزار و ۵۰۰ تایی انجام دهیم و امیدواریم با این اقدام تا پایان سال در واگذاری‌ ها به روز شویم بنابراین تلاش می کنیم به کسانی که در این طرح ثبت نام کرده و واجد شرایط و تایید شده اند حداکثر ظرف ۲ هفته زمین تحویل داده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.