عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به وضعیت کودکان کار تاکید کرد وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کشور به عنوان ساختارهای مرتبط با این حوزه، اقدامات اثرگذاری را بر اساس قانون کنونی نداشته و برنامه‌ای هم برای آینده ندارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس انتقاد کرد؛ کم کاری وزارتخانه‌ها در خصوص کودکان کار

علی بابایی کارنامی با اشاره به اقداماتی که تاکنون در این حوزه در کشور انجام شده است، گفت: کودکان کار موضوعی چالش‌برانگیز در تمام دنیا است و هر جا شاخص‌های رفاه، حقوق شهروندی، اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی متفاوت می‌شود، نرخ این آسیب نیز تغییر پیدا می‌کند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در سال‌های اخیر به دلیل تغییر در این شاخص‌ها و مشکلات معیشتی که برای مردم ایجاد شده و در پی آن آسیب‌های اجتماعی نیز افزایش پیدا کرده، وضعیت کودکان کار در کشور مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در خصوص نحوه عملکرد مسئولان برای ساماندهی کودکان کار، این نقد وارد است که وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کشور به عنوان ساختارهای مرتبط با این حوزه، اقدامات اثرگذاری را بر اساس قانون کنونی نداشته و برنامه‌ای هم برای آینده ندارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون می‌طلبد که دستگاه‌های متولی مذکور برنامه جامعی برای پیشگیری از توسعه این آسیب اجتماعی آن هم در شرایطی که با مشکلات اقتصادی جدی در جامعه مواجه هستیم، داشته باشند و تدابیری برای تضمین آینده این کودکان و جلوگیری از آلوده شدن آن ها به انواع آسیب‌های اجتماعی اتخاذ کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قطعاً بی‌توجهی به وضعیت این کودکان هزینه‌هایی را از بُعد آسیب‌های اجتماعی به کشور تحمیل خواهد کرد بنابراین پیشگیری در این حوزه به نوعی سرمایه‌‎گذاری برای برخورداری از جامعه‌ای سالم‌تر در آینده محسوب می‌شود.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.