۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 884505

در آستانه حج تمتع، مکه مکرمه از حضور افرادی که با ویزای عمره مفرده به سرزمین وحی مشرف شده بودند، خالی شد. از امروز فقط زائران حج تمتع در مسجدالحرام حضور دارند.

مکه مکرمه از حضور زائران عمره مفرده خالی شد

از اواخر ماه گذشته عربستان ورود به مکه مکرمه را بدون داشتن ویزا یا مجوز قانونی ممنوع کرده بود. همچنین در هفته‌های گذشته سعودی‌ها اعلام کردند افرادی که ویزای عمره مفرده دارند، تا نیمه ذی‌القعده (۱۴ خرداد) فرصت دارند تا به زیارت خانه خدا مشرف شوند و پس از این زمان عمره‌گزاران پذیرش نخواهند شد.

امروز نیز پس از پایان فرصت حضور افرادی که با ویزای عمره مفرده به زیارت خانه خدا مشرف شده بودند، مکه مکرمه از حضور عمره‌گزاران خالی شد. بر همین اساس، دیگر فقط زائران حج تمتع در مکه مکرمه حضور دارند و با توجه به ادامه روند اعزام زائران کشورهای مختلف به سرزمین وحی، هر روز تعداد زائران حج تمتع بیشتر می‌شود.

حضور پرشور زائران در مسجدالحرام، صبح امروز

کم‌تر از یک هفته تا آغاز مناسک حج تمتع باقی مانده است و نه تنها سعودی‌ها به عنوان میزبان، بلکه زائران کشورهای مختلف هم در حال آماده شدن برای انجام مناسک حج تمتع هستند. امسال بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند که تاکنون حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر وارد سرزمین وحی شده‌اند.

سعودی‌ها همچنین در ورودی‌های مکه مکرمه گیت‌هایی قرار داده و مأموران این کشور مانع از ورود افراد بدون داشتن ویزای حج تمتع یا مجوز به این شهر می‌شوند. ورود غیرقانونی به عربستان از امروز علاوه بر ۶ ماه حبس، ۵۰ هزار ریال سعودی یعنی بیش از ۶۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی دارد. (اینجا بخوانید)

سهمیه ایران در حج تمتع سال جاری ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر است که تاکنون بیش از ۹۰ درصد زائران به سرزمین وحی اعزام شده‌اند. اعزام زائران کشورمان تا اول تیرماه به پایان می‌رسد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.