وزیر کشور از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده خبر داد.

وزیر کشور: ۱۰۰ میلیارد ‌برای جبران ‌خسارات‌ سیل ‌به اردبیل اختصاص یافت/ در کنار مردم هستیم

به گزارش قدس انلاین، احمد وحیدی  با بیان اینکه  پل تخریب‌شده در مسیر ترانزیتی بیله‌سوار به گرمی در کوتاه‌ترین زمان بازسازی و بازگشایی می‌شود، اظهار داشت: در این مسیر رفت و آمد عادی را از طریق راه عبوری موقت شاهدیم تا بازسازی این پل بعد از تخریب چند روز پیش به همت کارشناسان راه و شهرسازی انجام شود.

وی تصریح کرد: تردد عمومی در این مسیر موقت در حال انجام است، اما امکان تردد تزانزیتی در این جاده وجود ندارد و تأخیر یک ساعته را در پیمودن این مسیر برای خودروهای ترانزیتی شاهدیم.

وزیر کشور گفت: وزارت راه و شهرسازی قول داده تا ۱۰ روز آینده پل موقت را با استحکام بیشتر در این مسیر احداث و عملیاتی کند تا امکان تردد تزانزیتی در این مسیر فراهم آید.

وحیدی به بازدید از برخی روستاها و تخریب واحدهای مسکونی، ویرانی باغات و اراضی کشاورزی اشاره کرد و افزود: این خسارت‌ها در حال ارزیابی نهایی است که امیدواریم با جبران بخشی از این خسارت‌ها، روستاییان را به حالت عادی زندگی برگردانیم.

وی از آغاز آواربرداری و احداث واحدهای مسکونی به همت بنیاد مسکن و دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن از دیروز کار تخصصی خود را در روستاها آغاز کرده و امیدواریم از فرصت فصل کاری و تابستان استفاده شده و ساخت و سازها تا شروع فصل سرما به اتمام برسد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مسئولان کشوری و استانی در کنار سیل‌زدگان هستند و قطعا تلاش جهادی بر گره‌گشایی از مشکلات آنهاست که امیدواریم زمینه جلب رضایت آسیب دیدگان را فراهم آوریم.

وزیر کشور از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده خبر داد و بیان کرد: به تدریج اعتبارات بیشتری به استان در حوزه جبران خسارت سیل واریز خواهد شد تا کارهای عمران و آبادانی سرعت بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.