دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به اجرای موفق تست نهایی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، گفت: این مدول آماده افتتاح شده و به زودی با حضور مقامات ارشد کشوری به بهره برداری خواهد رسید.

دومین طرح احیای دریاچه ارومیه در آستانه افتتاح

به گزارش قدس انلاین، محمدصادق معتمدیان در حاشیه بازدید از مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، افزود: با تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب و حمایت مالی دولت سیزدهم به ویژه از محل اعتبارات سفر سال گذشته رئیس جمهور، فاز سوم تصفیه خانه ارومیه به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مزایای اتمام این طرح در حوزه مسائل بهداشتی و زیست محیطی است، اضافه کرد: مزیت دیگر اتمام این طرح، احیای دریاچه ارومیه است که با بهره‌برداری از آن، سالانه ۵۱ میلیون مترمکعب پساب به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه ادامه داد: این پروژه مهم از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۹ به دلیل مشکلات مالی شاهد رکود آن بودیم ولی با سفر رئیس جمهور، اعتبارات خوبی برای اجرا و اتمام آن تخصیص داده شد.

معتمدیان اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه هزینه شده است.

وی در ادامه گفت: افق بلندمدت طرح، چهار فاز بوده که ۲ فاز آن در گذشته افتتاح شده و در قالب آن، ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر ارومیه تحت پوشش قرار گرفته و تست و مراحل آزمایشی فاز سوم هم انجام و آماده افتتاح است.

معتمدیان همچنین تاکید کرد: عزم جدی داریم با حمایت‌های دولت پروژه‌های نیمه تمام احیای دریاچه ارومیه را به اتمام برسانیم، این طرح در همین راستا در آستانه بهره برداری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.