استاندار تهران گفت: تامین زمین از طرف دولت به منظور ساخت مسکن برای کارگران در اطراف شهرک‌های صنعتی و ساخت از طرف صاحبان واحدها پیگیری می‌شود تا مشکل مسکن کارگران رفع شود.

تاکید استاندار تهران بر حل مشکل مسکن کارگران شهرک‌های صنعتی

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا فخاری استاندار تهران ظهر روز دوشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان رباط کریم ضمن بازید از چند کارخانه تولیدی اظهار کرد: هدف اصلی دولت حمایت از تولید و رفع موانع بر سر راه تولیدکنندگان و استقلال اقتصادی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان رباط کریم قطب کار تولیدی است و برای جبران عقب ماندگی‌ها نیازمند نیروی کار بوده و از اینرو فرصت شغلی زیادی برای جوانان فراهم است.

استاندار تهران افزود: در این بازدیدها مشکلات و موانع تولیدکنندگان بررسی و با حضور سایر مسؤولان پیگیری شد تا مانع و میزان شدت آن و عوامل بازدارنده اصلاح و مسیر برای تولید هموار شود.

فخاری ادامه داد: هرچقدر صنعت و تولید داخل تقویت شود، موجب امیدآفرینی در جامعه شده و به عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به مشکل آب برای توسعه شهرک صنعتی پرند گفت: یکی از موضوعات در حوزه کمبود آب، مصرف بهینه نه تنها در سطح صنعتی بلکه در بخش مصارف خانگی است که باید تبدیل به فرهنگ شود.

استاندار تهران اضافه کرد: نظام بازگردانی آب به شبکه مصرف نیز ضروری است و امروز در منطقه‌ای در حاشیه پرند و رودخانه شور، آب‌های سطحی را شاهد بودیم که قابلیت بازگردانی دارند؛ از این‌رو به فرمانداری تاکید کردیم تا بازگردانی این آب‌ها در دستور کار قرار گیرد تا در چرخه فضای سبز از آن استفاده شود.

فخاری تاکید کرد: با دقت در چگونگی مصرف، تعدیل مصرف و بازگردانی آب می‌توان نظام مدیریت آب داشته باشیم.

وی در مورد نهضت ملی مسکن و ایجاد مسکن برای کارگران در شهرک‌های صنعتی از جمله رباط کریم خاطرنشان کرد: از آنجا که در بخش صنعتی رباط کریم این قابلیت وجود دارد که برای کارگران در اطراف شهرک‌های صنعتی منزل ایجاد شود و این آمادگی از سوی صاحبان واحدهای تولیدی نیز وجود دارد؛ تامین زمین از طرف دولت و ساخت از طرف صاحبان واحدها پیگیری می‌شود تا مشکل مسکن کارگران رفع شود.

استاندار تهران یادآور شد: در این بازدیدها نقاط مشکل‌زا از جمله در حوزه بانکی، مالیاتی، گمرکی، تهیه مواد اولیه و نبود توجیحات فرآیندی احصا و با حضور سایر مسؤولان پیگیری و پاسخگویی‌های لازم صورت گرفت تا زمینه برای رفع مشکلات تولید فراهم شود.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.