رئیس جمهور تاجیکستان در دیدار با معاون نخست وزیر روسیه بر اهمیت تقویت روابط چندجانبه با «مسکو» در سیاست خارجی کشورش، تأکید کرد.

تأکید رئیس جمهور تاجیکستان بر تقویت روابط با روسیه

به گزارش قدس آنلاین، «مارات خوسنولین» معاون نخست وزیر روسیه که در رأس هیأت دولت کشورش وارد تاجیکستان شده با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار رئیس جمهور تاجیکستان بر اهمیت کار هماهنگ و موثر کمیسیون بین دولتی همکاری‌های اقتصادی این کشور و روسیه  تاکید و به خوسنولین به عنوان رئیس این مکانیزم مهم در پیشبرد روابط دو طرف، آرزوی موفقیت کرد.

طی این دیدار وضعیت کنونی و چشم‌انداز مشارکت راهبردی و هم‌پیمانی بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تأکید رئیس جمهور تاجیکستان بر تقویت روابط با روسیه

رئیس جمهور تاجیکستان خاطرنشان کرد: تقویت همکاری‌های چندجانبه با روسیه جایگاه ویژه در سیاست خارجی تاجیکستان دارد و طرف تاجیکی به کل روابط دو کشور توجه مستمر دارد.

در این راستا بر لزوم تداوم تلاش‌های طرفین با هدف اجرای کامل توافقات از قبل به دست آمده در زمینه گسترش جنبه‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه همکاری بین دو کشور تاکید شد.

دو طرف در جریان این گفت‌وگو طیف وسیعی از مسائل همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری به ویژه در حوزه‌های صنعتی از جمله صنایع سبک و غذایی و همچنین انرژی، مجتمع کشت و صنعت، همکاری بین مناطق و گردشگری را بررسی کردند.

اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بخش واقعی اقتصاد تاجیکستان به عنوان مسیر اولویت‌دار روابط دوجانبه ارزیابی شد.

در این گفت‌وگو به تعامل در زمینه مهاجرت به ویژه تقویت حمایت حقوقی و اجتماعی مهاجران کاری و همچنین حفظ و گسترش فضای مشترک معنوی و فرهنگی مردم دو کشور توجه لازم شد.

در همین راستا، رئیس جمهور تاجیکستان ضمن مثبت ارزیابی کردن سطح کنونی روابط در زمینه‌های بشردوستانه بر اهمیت تضمین توسعه بیشتر همکاری عملی دو طرف در زمینه‌های علم، آموزش و پرورش، فرهنگ به عنوان موضوعات مهم دستور کار دوجانبه تاکید کرد.

در دیدار رئیس جمهور تاجیکستان و معاون نخست وزیر روسیه همچنین سایر موضوعات مورد علاقه دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.