معاون سیاسی وزیر کشور به تازگی ابلاغیه‌ای را امضا کرد که یکی از بندهای آن واکنش‌هایی را از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه داشت.

چرا بعضی به قانون تمکین نمی‌کنند؟ /  بررسی موضع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برابر ابلاغیه وزارت کشور در گفت‌وگوی کارشناسی قدس

در یکی از بندهای این ابلاغیه به  فرمانداران، بخشداران و معاونان فرمانداران، ضمن تداوم پیشبرد امور شهرستان در روابط با نمایندگان محترم مجلس در دوره باقیمانده تا انتخابات نسبت به عدم همراهی و معیت نماینده محترم شهرستان در موضوعات و جلسات شائبه‌دار، حساسیت لازم را داشته باشند. این ابلاغیه که با هدف سلامت انتخابات تدوین شده، فرمانداران را از هرگونه دیدار و جلسات سیاسی با نامزدهای احتمالی نهی‌می‌کند، ابلاغیه اخیر معاون سیاسی وزیر کشور سبب ایجاد سوءتفاهمی در همکاری و همراهی وزارت کشور با نماینده‌های مجلس ایجاد کرد که موجب حضور وزیر کشور در جلسه غیرعلنی دیروز شد. 
محمد جواد اخوان، کارشناس مسائل  سیاسی در گفت‌وگویی با قدس درباره ابلاغیه اخیر معاون سیاسی وزیر کشور وسوءتفاهم به وجود آمده میان  دولت و مجلس، اظهار می‌کند: مباحث مطرح شده  توسط برخی از نمایندگان در جلسه روز گذشته مجلس موضوع جدیدی نیست، دولت باید تلاش کند شائبه مداخلات در انتخابات را برطرف کند واز طرف دیگر نمایندگان ادعاهایی دارند که قابل تحمل و شنیدن است . باید مراقب  باشیم برخی از رفتارها و سوءتفاهمات روی فرایند کاری کشور به‌خصوص در مسائل اقتصادی و معیشت مردم آسیبی وارد نکند. وی تصریح می‌کند: موضوع انتخابات یکی از دغدغه‌های اصلی نمایندگان به ویژه در حوزه‌های خود است. 
با توجه به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس در انتهای سال جاری هستیم، نمایندگان احساس نگرانی درباره حوزه‌های انتخابیه خود دارند، البته موضع‌گیری‌های برخی نمایندگان بیشتر جنبه رسانه‌ای دارد و به نوعی تهدیدات آن‌ها بیشتر جنبه تهدیدات دور از واقعیت است.او به مسئله مهم میان دولت و مجلس اشاره می‌کند و می‌گوید: امروز موضوع اصلی هم‌افزایی و ارتباط متقابل میان مجلس شورای اسلامی و دولت است. اگر این هم‌افزایی وجود داشته باشد، کمتر شاهد پرداختن به مسائل حاشیه‌ای خواهیم بود. این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مجلس با  رهبر معظم انقلاب می‌افزاید: ایشان در این دیدار همواره بر تعامل بین دولت و مجلس تأکید داشتند، هر فرد در مجلس پیش از اینکه نماینده یک بخش یا شهرستان باشد، نماینده تمام مردم ایران در مجلس شورای اسلامی است و باید به مسائل مهم ملی به ویژه موضوعات اقتصادی و معیشتی مردم توجه داشته باشد. 
نباید رفتار برخی از نمایندگان دستخوش رسانه‌های بیگانه و معاند نظام شود.اخوان به موضوع اصلی بحث میان نمایندگان و وزارت کشور پرداخت و گفت: اصل موضوع بحث سوء تفاهمی است که برخی از نمایندگان از اصل ماجرا داشتند و باید از موضوعاتی که شائبه انتخاباتی دارد، پرهیز شود. نمایندگان مجلس باید با دستگاه‌های اجرایی تعامل داشته باشند و برعکس برخی از مسئولان محلی از افراد خاصی در انتخابات مجلس حمایت نکنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.