رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان که در عراق به سر می برد با وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

محورهای رایزنی کمال خرازی با وزیر خارجه عراق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارتخارجه عراق، فواد حسین وزیر خارجه عراق و کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه و جهان و تلاشهای انجام شده برای کاهش تنش و بحرانهای منطقه مورد رایزنی قرار گرفت.

همچنین طرفین بر ضرورت تعمیق روابط میان بغداد و تهران و برگزاری گفتگوهای بیشتر برای بازگشت امنیت و ثبات به منطقه و حفظ منافع ملتها از طریق تاکید بر وحدت و حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی کشورها تاکید کردند.

وزیر خارجه عراق با اشاره به نقش عراق در حل اختلافات و رفع بحرانها در منطقه گفت: عراق روابط خوبی با همه طرفها دارد و به میانجیگری، برای حل اختلافات تبدیل شده است.

فواد حسین تاکید کرد: حلقه اساسی در روابط بین المللی ما از کشورهای همسایه و سپس کشورهای عربی و پس از آن کشورهای اسلامی شروع می شود و شرکای عراق در جهان را شامل می شود. این روابط علیه احدی نیست.

از سوی دیگر خرازی هم گفت: عراق از کشورهای مهم همسایه ایران است. روابط با ابعاد متعدد تاریخی و تمدنی و نیز اشتراکات دو کشور، ایجاب می کند که برای توسعه روابط بیشتر تلاش کنیم. ما از ثبات سیاسی عراق خرسندیم و به عراق به عنوان دروازه ارتباط با دنیا می نگریم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.