مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی از عقب ماندگی مازندران در زیرساخت های فرهنگی گفت و خواستار توجه بیشتر به این مساله شد.

مازندران در رتبه شانزدهم زیرساخت های فرهنگی کشور

به گزارش خبرنگار قدس انلاین، مهدی رمضانی چابک در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: مازندران در رتبه شانزدهم زیرساخت های فرهنگی کشور قرار داشته و امیدواریم با همکاری متولیان استان، اماکن فرهنگی توسعه یابند.

وی با اعلام اینکه درنظر داریم ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ را بصورت منسجم فعال کنیم، افزود: در این راستا اعتباراتی که به استان‌ها ترزیق شده، چندده برابر دوره‌های گذشته است.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه خواست موسسات قانونی را ایجاد و ایده‌های خود را به ادارات ارشاد ارائه دهند تا مورد حمایت قرار گیرند.

رمضانی چابک اضافه کرد: بدنبال همگرایی مجموعه های فرهنگی در درون حاکمیت هستیم و تعالی در مسیر همراهی نیز میسّر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن به واگرایی در حوزه فرهنگ دامن زده است، گفت: بدون توجه به حواشی، بدنبال قانون مداری در حوزه فرهنگ و هنر هستیم.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حال حاضر ۲ درصد اعتبارات هزینه‌ای به اداره کل ارشاد مازندران اختصاص می‌یابد که جوابگو نیست و انتظار داریم این اعتبار افزایش یابد.

رمضانی چابک از فعال بودن صندوق اعتباری هنر خبر داد و از مدیران اداره کل ارشاد خواست شرایط سفر مدیرعامل این صندوق به استان را فراهم کنند تا معضلات اهالی فرهنگ و هنر و رسانه مورد بررسی قرار گیرد.

مازندران در رتبه شانزدهم زیرساخت های فرهنگی کشور

اهالی فرهنگ و هنر از رسالت خود باز نمانند

همچنین مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مازندران پیشینه بسیار درخشانی در حوزه فرهنگ و هنر دارد و در فعالیت رسانه‌ای پویا است.

احسان آهنگر با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی را در حوزه فرهنگ و هنر شاهد هستیم، افزود: برخی مسائل مانند احیای هویت بومی نیازمند توجه بیشتری است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین و اصلی‌ترین رویکرد دستگاه فرهنگی استان توجه به فرهنگ بومی به عنوان عنصر هویت‌ساز است، تاکید کرد: هنر انقلابی، هنر معطوف به مشکلات مردم بوده و ارتقا و تقویت هنر انقلابی، دیگر کار ویژه‌ است که باید انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه اقتصاد اهالی فرهنگ و هنر از دیگر مسائل مورد توجه است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌های فرهنگ و هنر مازندران نباید در گیر و دار مسائل اقتصادی، از رسالت خود باز بمانند.

آهنگر از همه دستگاه‌های فرهنگی استان خواست کمک کنند تا مسائل مطرح شده با کنار گذاشتن همه اختلافات و با نقش‌آفرینی ظرفیت‌های مردمی رفع شود.

گفتنی است: رمضانی‌ چابک پیش از قرائت حکم احسان آهنگر به عنوان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد: حکم مدیرکلی احسان آهنگر قطعی است و اعلام سرپرستی تنها برای رعایت مناسبات اداره بوده و طی دو هفته آینده حکم مدیرکلی وی صادر می‌شود.

همچنین حسین احمدی خبرنگار روزنامه قدس در استان مازندران بعنوان نماینده اهالی رسانه در این مراسم مشکلات و تنگناهای جامعه خبری از جمله سند جامع حمایت از مطبوعات، مسکن،رتبه بندی پایگاه های خبری،ساماندهی خبرنگاران، انتخابات خانه مطبوعات، بیمه خبرنگاران، آموزش،حمایت قضایی از خبرنگاران، توزیع هدفمند آگهی ها و حمایت از تولیدکنندگان واقعی رسانه ها را مطرح کرد.

مازندران در رتبه شانزدهم زیرساخت های فرهنگی کشور

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.