وزیر ارتباطات از امتیاز و پیشنهاد ویژه‌ای در مصوبه امروز هیئت دولت برای مصوبه تسهیل کسب و کار اینترنتی و معافیت مالیاتی این دسته از مشاغل خبر داد.

پیشنهاد ویژه برای معافیت کسب و کارهای اینترنتی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مصوبه امروز هیئت دولت خبر داد که بر مبنای آن کسب و کارهای اینترنتی که تا پایان سال ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشته و اظهارنامه مالیاتی پر نکردند از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

عیسی زارع‌پور  با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که سبب کوچ  کسب و کارهای اینترنتی به پلتفرم های خارجی شده این بود که آنها در در سکوهای بومی باید مالیات پرداخت می‌کردند، اظهار داشت: دولت این تسهیل را فراهم کرده تا کسب و کارهای اینترنتی داخلی در استفاده از سکوهای داخلی از معافیت مالیاتی برخوردار شوند و حتی برای آن دسته از کسب و کارهای مجازی که علاوه بر فعالیت در فضای مجازی کسب و کار فیزیکی هم دارند، مصوب شد در صورتی که صورتهای مالی بخش مجازی فعال باشد، مشمول معافیت خواهد شد.

وی تصریح کرد:  بر اساس این مصوبه، آن دسته از کسب و کارهای اینترنتی که تا پایان ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشته و اظهارنامه مالیاتی ارائه نکرده‌اند، در صورت استفاده از سکوهای داخلی از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

افزایش سرعت اینترنت تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به پیشرفت طرح اتصال شهرها و کاربران خانگی به فیبر نوری آنرا برنامه‌ای راهبردی عنوان کرد و گفت: با اجرا و تکمیل این پروژه سرعت اینترنت کاربران خانگی که در حال حاضر ۱۰ مگابیت بر ثانیه است تا ۱۰۰ برابر بیشتر شده و تا ۱۰۰۰ مگا بیت بر ثانیه افزایش می‌یابد.

زارع پور با تاکید بر اینکه ما شب و روز برای افزایش سرعت اینترنت تلاش می کنیم تصریح کرد: در بیش از ۱۰۰ شهر این کار شروع شده است تا پایان سال حداقل بخشی از شهرها تحت پوشش قرار بگیرند و اهتمام ما بر این است که تا پایان سال حداقل ۸ میلیون خانوار از فیبر نوری برخوردار شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.