معاون «نیکلاس مادورو» با اشاره به اینکه تحریم‌ها به سلاح جنگ اقتصادی تبدیل شده که علیه مخالفان سلطه‌جویی آمریکا از آن استفاده می‌شود، گفت که هدف تحریم‌های آمریکا تصرف نفت ونزوئلا است.

هدف آمریکا تصرف نفت ونزوئلا است/ تبدیل تحریم به سلاح جنگ اقتصادی

به گزارش قدس آنلاین، «دلسی رودریگز» معاون رئیس جمهور ونزوئلا گفت که هدف تحریم‌های آمریکا، تصرف نفت کشورش است.

رودریگز روز سه‌شنبه در دیدار با دیپلمات‌های ونزوئلایی گفت: محاصره و تحریم‌های غیرقانونی علیه کشور ما، به منظور تصرف رایگان نفت ونزوئلا اعمال شد. وی اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را به منزله اعتراف به این سیاست آمریکا در قبال ونزوئلا دانست.

معاون نیکلاس مادورو افزود: تحریم‌ها به سلاح جنگ اقتصادی تبدیل شده است و بر کشورهای مخالف سلطه‌جویی آمریکا و متحدانش اعمال می‌شود.

رودریگز همچنین یادآور شد که ونزوئلا از سیستم بین المللی نقل و انتقالات بانکی «سوئیفت» اخراج شد تا این کشور را از سیستم مالی جهانی منزوی کنند.

گفتنی است؛ آمریکا تحریم‌هایی را علیه ونزوئلا از دوره «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید این کشور اعمال کرد که مقامات ارشد، نهادهای دولتی و بخش نفت به ویژه شرکت نفت دولتی PDVSA را هدف قرار داد. زیان ونزوئلا در نتیجه تحریم‌ها به بیش از ۲۳۲ میلیارد دلار بالغ شد که شامل ۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده این کشور در بانک‌های غربی است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.