رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: با اذن مقام معظم رهبری تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ قطعه ملک متعلق به این سازمان به استان ایلام واگذار شده است.

واگذاری پنج هزار قطعه ملک بنیاد مستضعفان به ایلام

به گزارش قدس انلاین، پرویز فتاح رئیس مستضعفان امروز در نشست با استاندار ایلام با بیان اینکه این بنیاد به تمامی تعهدات خود در استان ایلام عمل می کند، گفت: با اذن مقام معظم رهبری پنج هزار ۵۰۰ ملک به ارزش یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در این استان واگذار شده است.

وی افزود: ۴۵ میلیارد تعهد بنیاد مستضعفان در خصوص بیمارستان ملکشاهی به زودی پرداخت و طبق زمانبندی مشخص این بیمارستان تکمیل می شود که طی روزی های آینده رایزنی ها برای کادر درمان و دیگر امورات بیمارستان انجام گیرد.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور یادآور شد: ۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ملکشاهی و هلیلان اختصاص یافته است و در بازدید از شهرستان ملکشاهی در خصوص پروژه تامین آب شرب این منطقه تصمیم گیری خواهد شد.

وی با اشاره اقدامات بنیاد مستضعفان برای همه معلولان تحت پوشش این استان، ادامه داد: سال گذشته با مشارکت اداره کل بهزیستی استان ایلام برای ۱۱۱ خانواده دارای ۲ معلول به بالا خانه ساخته شد و امسال نیز اداره کل بهزیستی استان با شناسایی تمام خانوارهای ۲ معلول فاقد مسکن را شناسایی و به بنیاد جهت ساخت مسکن برای آنها اقدام کند.

فتاح ادامه داد: سهم و تعهد بنیاد مستضعفان در حوزه بنیاد مسکن استان ایلام ساخت ۵۴۳ واحد برای خانوارهای محروم استان بود که تاکنون ۳۹۰ واحد به بهره برداری رسیده که در این حوزه ایلام بالاتر از میانگین کشوری است.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور تاکید کرد: تعهد کمیته امداد برای ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ۱۲۱ واحد بوده که ۷۴ واحد تاکنون تحویل شده است و مابقی آن بالای ۸۰ درصد پیشرفت دارند و تا شهریور تکمیل می‌شود.

وی تاکید کرد: پس از تکمیل پروژه‌های ساخت مسکن مشارکتی با بنیاد مستضعفان، ادامه این طرح برای جامعه هدف بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی استمرار خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با رایزنی‌های انجام شده توسط استاندار ایلام، شهرستان آبدانان سومین شهرستان هدف بنیاد مستضعفان برای آبادانی و پیشرفت است و امسال اعتبار لازم برای توسعه زیرساخت های آبدانان در بخش های مختلف اختصاص می یابد.

فتاح از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به استان ایلام در قالب پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خبر داد و گفت: سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ در حوزه اشتغال و معیشت در این استان به متقاضیان پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور ادامه داد: سال گذشته همچنین ۲۰ هزار بسته معیشتی به ازای هر بسته ۶۰۰ هزار تومان به ارزش ۱۲ میلیارد تومان از طریق سپاه، کمیته امداد و دیگر نهاد بین مردم استان توزیع شد.

فتاح بیان کرد: سال گذشته برای شهرستان ملکشاهی ۴۵ میلیارد تومان و برای شهرستان هلیلان ۲۰ میلیارد تومان و در مجموع ۶۵ میلیارد تومان برای توسعه و آبادانی شهرستان‌های هدف بنیاد مستضعفان در استان ایلام هزینه شد.

وی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای به نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی استان خبر داد و گفت: ۱۰ میلیارد به کمیته امداد و ۱۰ میلیارد تومان به اداره کل بهزیستی استان برای کمک بلاعوض موردی به مددجویان تحت پوشش این مجموعه ها پرداخت می شود.

این نشست با حضور نمایندگان مردم در مجلس و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ایلام برگزار شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.