از شروع عملیات حج تا پایان دیشب ۱۱ هزار و ۷۱۴ مراجعه به درمانگاههای ستاد مرکز پزشکی در مدینه ثبت شده و مشکل و بیماری خاصی گزارش نشده است.

بیش از ۱۱ هزار مراجعه به درمانگاه‌های زائران ایرانی درمدینه منوره

به گزارش قدس آنلاین، در بیانیه ستاد مرکز پزشکی مدینه که امروز چهارشنبه (۳۱ خرداد) منتشر شد، آمده است: تعداد مراجعات به درمانگاههای تخصصی و عمومی در مدینه منوره به ترتیب ۱۵۶۸ و ۱۰۱۴۶مورد بوده است.

برپایه این گزارش، تاکنون ۱۳ زائر برای مداوا در مراکز درمانی سعوی بستری شدند که به جز دو زائر بقیه پس از دریافت خدمات درمانی به کاروان های خود بازگشتند . یک زائر نیز در مرکزپزشکی در مدینه بستری است. همچنین ۷۹ مورد نیز انتقال بیمار به بیمارستان های سعودی برای انجام دیالیز ثبت شده است.

خدمات پرستاری شامل تزریقات، پانسمان، سرم تراپی، نوار قلب ، گچ گیری و آزمایش قند خون نیز۹۵۵۴ مورد در درمانگاههای مدینه به زائران ایرانی ارائه شده است.

کادر پزشکی مدینه منوره شامل پزشکان عمومی و متخصص، طب اورژانس، تکنسین دارویی و پزشک اعزام، جهت هماهنگی اعزام بیماران به بیمارستان های سعودی و پرستار است.

در این اطلاعیه مجموع خدمات ارائه شده به زائران مدینه قبل تا بامداد امروز ۳۳۲۹۲ مورد ذکر و تصریح شده است که ارائه خدمات تا حضور آخرین کاروان زائراتن ایرانی در مدینه ادامه خواهد یافت.

گفتنی است در حج ۱۴۰۲ تاکنون دو مورد فوتی در مدینه منوره ثبت شده و دردهای عضلانی، فشار خون، سرماخوردگی و ... از دلایل عمده مراجعه بیماران ذکر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.