سرمربی تیم ملی فوتسال ایران، گفت: تغییر زمان برگزاری جام ملت‌های فوتسال آسیا بدترین خبر ممکن برای تیم کشورمان است.

شمسایی: تغییر زمان جام ملت‌ها بدترین خبر ممکن است/ به تاج نامه زدیم

به گزارش قدس آنلاین وحید شمسایی در خصوص تغییر زمان برگزاری جام ملت‌های فوتسال آسیا، اظهار داشت: این بدترین خبر از لحاظ حرفه‌ای بودن است چرا که اگر می‌خواهند این مسابقات از نظر کیفی بهتر شود باید در فیفا دی برگزار گردد تا تیم‌های ملی بتوانند از لژیونرهای خود استفاده کنند. ما و ژاپن هر کدام چهار لژیونر داریم. تیم‌های دیگر هم لژیونر دارند و نبود آن‌ها کیفیت مسابقات را پایین می‌آورد.

وی ادامه داد: اگر بازی‌ها خارج از فیفادی برگزار شود، باشگاه‌ها حق دارند که به تیم‌های آسیایی بازیکن ندهند چرا که بازیکنان با آن‌ها قرارداد دارند و باید تمکین کنند.

سرمربی تیم ملی فوتسال بیان کرد: دیروز تا خبر را شنیدم، با احسان اصولی رییس کمیته فوتسال و ابوالفضل کریمیان سرپرست تیم ملی صحبت کردم و با علی تارقلی‌زاده که در این خصوص اطلاعات بسیار خوبی دارد نیز مشورت کردیم و نامه‌ای برای مهدی تاج تنظیم کردیم تا از این کار جلوگیری شود. تاج علاوه بر ریاست فدراسیون کشورمان، ریاست کمیته فوتسال آسیا را نیز بر عهده دارد. البته نمی‌گوییم چون او ایرانی است باید تاریخ را برای ما تغییر دهد بلکه خواسته ما برای دیگر تیم‌های آسیایی هم خواهد بود.

شمسایی عنوان کرد: می‌خواهیم این موضوع در مسیر حرفه‌ای باشد. یکی دیگر از موضوعات مهم این است که این جام ملت‌های آسیا، انتخابی جام جهانی است و اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از تیم‌های آسیایی در اردوهای مختلف هستند و خود را آماده این رقابت‌ها می‌کنند و حیف است که با تغییر برنامه، کیفیت مسابقات پایین بیاید.

وی افزود: با این تغییر برنامه بیشترین ضرر را می‌کنیم. باشگاه‌های اسپانیا اعلام کردند که ما دیگر به تیم ملی بازیکن نمی‌دهیم. آن‌ها در زمان جدیدی که برای برگزاری جام ملت‌های فوتسال آسیا اعلام کردند، در اوج مسابقات لیگ خود قرار دارند و جالب اینجاست که در آن زمان تنها لیگ ما به پایان رسیده است. همه خوشحالی ما این بود که بازیکنان ما با آمادگی وارد اردو می‌شوند اما حالا با این تغییر برنامه‌ریزی ما بهم ریخته است و این بدترین خبر ممکن بود. حالا هم آمادگی بازیکنان لیگ را از دست می‌دهیم هم لژیونرها را.

سرمربی تیم ملی افزود: ما باید از اروپایی الگوبرداری کنیم. آن‌ها و حتی تیم‌های آمریکای جنوبی همیشه در فیفادی‌ها مسابقات خود را برگزار می‌کنند و همه چیز سرجای خودش است. من نمی‌دانم چرا فقط AFC این مشکلات را دارد.

به گزارش ایرنا، جام ملت‌های فوتسال آسیا پیش از این قرار بود در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شود اما حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا روزهای ۲۹ فروردین تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ را به‌عنوان زمان جدید برگزاری این مسابقات تعیین کرده است. زمان جدیدی که از سوی AFC اعلام شده، در بازه زمانی فیفادی قرار ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.