مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد از تزریق ۳ میلیون دوز واکسن دامی در سال گذشته خبر داد.

تزریق ۳ میلیون دوز واکسن دامی در مشهد طی سال ۱۴۰۱

به گزارش قدس خراسان، محمد سیاح در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد اظهار کرد: در ارتباط با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک در انسان و دام، شبکه دامپزشکی اقدام به انجام واکسیناسیون گسترده در سال گذشته کرده است.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد ادامه داد: در واکسیناسیون دامی، سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳ میلیون واکسیناسیون دامی داشته ایم و در سال جاری از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن پیش بینی شده، ۶۲ درصد تا ابتدای ماه چهارم سال تزریق شده است.

وی افزود: در حوزه بیماری‌های مشترک دام و انسان، در سال گذشته واکسیناسیون هاری را دنبال کردیم و در سال جاری نیز از مجموع یک میلیون و ۹۰۰ هزار واکسن پیش بینی شده، تاکنون ۸۵ هزار نوبت واکسیناسیون رخ داده است. در سال گذشته نیز ۶ هزار و ۶۹۳ مورد واکسن هاری تزریق شد که علت آن، افزایش کانون‌های تجمع سگ‌های ولگرد در مشهد و اطراف آن بوده است.

سیاح بیان کرد: شبکه دانپزشکی در حوزه خون گیری از دام فعال است تا ضرری به انسان وارد نشود و به همین منظور در سال گذشته ۲۷ هزار مورد خون گیری انجام شد که ۲۷ مورد آن مثبت و در نتیجه دام را از گله جدا کردیم.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد به تامین گوشت اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته، یک میلیون و ۱۸۳ هزار کشتار دام سبک و ۱۰۸ هزار دام سنگین کشتار شد که جمعا ۱۹ تن گوشت در حوزه مشهد توزیع شد.

وی بیان کرد: نظارت در حوزه کاری ما بسیار مهم است و در سال گذشته، یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۳۷۶ کیلوگرم محصول دامی مشکوک ضبط و ۲۱۳ تن محصول دامی نیز معدوم شد تا به سلامت شهروندان آسیبی وارد نیاید.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.