مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: بیش از۵ هزار کیلومتر از مسیر قنوات خراسان رضوی لای روبی و مرمت شده است.

مرمت بیش از ۵ هزار کیلومتر از مسیر قنوات خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، جعفر جوادی اظهار کرد: تاکنون نزدیک به ۱۹۵ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در سطح استان اجرا شده که ۴ هزار و ۱۵۰ هکتار آن از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون است و ۲هزار و ۱۵۳هکتار هم در دست اجرا است که اعتبار سال ۱۴۰۱ استان بیش از ۱۱۹۵میلیارد ریال بوده که در بین استان های کشور بیشترین مقدار اعتبار به خراسان رضوی اختصاص یافته است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی افزود: در حوزه انتقال آب بالوله و کانال تاکنون بیش از ۲۱هزار کیلومتر اجرا شده و از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ به میزان ۷۴۳میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، نفت، متوازن و ... و از محل اعتبارات خشکسالی نیز ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب داشته ایم که با توجه به تخصیص دریافتی حدود ۳۵۰ کیلومتر اجرا شده و یا در دست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در بیش از ۵هزار و ۹۱۵کیلومتر از قنوات استان طرح بهسازی و مرمت انجام گرفته که اعتبار ملی سال ۱۴۰۱ استان ۱۴۱۰ میلیارد ریال بوده که بیشترین میزان در بین استان های کشور است و از محل اعتبارات استانی، نفت، متوازن و نیز ۵۴۹ میلیارد و ۲۵۴میلیون ریال و از محل خشکسالی نیز ۹۶ میلیارد ریال اعتبار مصوب داشته‌ایم که با توجه به تخصیص دریافتی بیش از ۹۰ کیلومتر معادل ۳۳۵ رشته طرح احیا و مرمت اجرا شده و یا در حال اجراست.

جوادی بیان کرد: بیش از ۵۴۶ هزار و ۶۳۰ متر مکعب استخر در سطح استان به اجرا رسیده و اعتبار مصوب سال ۱۴۰۱ نیز ۹۰میلیارد و ۵۵میلیون ریال می‌باشد که با توجه به تخصیص دریافتی، حدود هزار و ۷۴۰مترمکعب دیگر به اجرا رسیده و یا در حال اجرا است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.