دادستانی ارمنستان یک نظامی جمهوری آذربایجان متهم به قتل یکی از شهروندان این کشور را به ۲۰ سال حبس محکوم کرد.

نظامی جمهوری آذربایجان به ۲۰ سال حبس در ارمنستان محکوم شد

به گزارش قدس آنلاین، منابع خبری ارمنستان گزارش دادند که دادستانی ارمنستان یک نظامی جمهوری آذربایجان متهم به قتل یکی از شهروندان این کشور در یک مجتع صنعتی را به ۲۰ سال حبس محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، این نظامی جمهوری آذربایجان متهم به قتل یکی از نگهبانان مجتمع مس «مولیبدن زنگزور» است. یکی از اهالی محلی که این نظامی جمهوری آذربایجان را دستگیر کرده بود، گفت که این شخص با لباس نظامی ارتش جمهوری آذربایجان همراه با مهمات و تلفن مقتول سه کیلومتری روستای «آچانان» دستگیر شد.

نظامی جمهوری آذربایجان به ۲۰ سال حبس در ارمنستان محکوم شد

پیشتر نیز «آغشین بابیروف» یکی از دو نظامی دستگیر جمهوری آذربایجان به ۱۱ سال و نیم زندان محکوم شده بود(جزئیات بیشتر).

بر اساس اعلام دادستانی کل ارمنستان، این دو نظامی جمهوری آذربایجان متهم به عبور غیرقانونی از مرز، قاچاق و حمل و نقل غیرقانونی سلاح و مهمات بودند. ارتش جمهوری آذربایجان مدعی شد که این ۲ نظامی به دلیل دید محدود و شرایط نامساعد جوی در مرز ارمنستان و نخجوان راه خود را گم کرده بودند.

خبرگزاری «نیوز آذربایجان» نیز با پوشش این خبر مدعی شد که دادگاه ارمنستان روز چهارشنبه نظامی اسیر جمهوری آذربایجانی را به اتهامات ساختگی به ۲۰ سال زندان محکوم کرد. این دو نظامی به دلیل دید محدود تحت شرایط نامساعد جوی در منطقه مرزی منطقه «شهبوز » ناپدید شدند.

این وبگاه مدعی شد که موارد آزار جسمی و برخورد وحشیانه با نظامی اسیر این کشور در ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی دیده می‌شود.

این در حالی است که جمهوری آذربایجان نیز بیش از ۶۰ نظامی ارتش ارمنستان را در بازداشت و آن‌ها را به ورود غیرقانونی به خاک آذربایجان متهم کرد. شماری از این افراد آزاد شده‌اند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکنون ۲ بار با هم جنگیده‌اند این دو کشور همسایه بابت نقطه صفر مرزی با اختلاف دارند. آخرین جنگ بین باکو و ایروان با وساطت روسیه و استقرار صلحبانان این کشور در نقاط مرزی خاتمه یافت، اما دو طرف کماکان  در خطوط مرزی علیه مواضع هم تیراندازی می‌کنند.

در تازه ترین تحول بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، معاون نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که جمهوری آذربایجان با پیشنهاد این کشور در تشکیل کمیسیون‌هایی برای تعیین حدود مرزی موافقت کرده است.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.