مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: با توجه به خشکسالی و کم آبی که درمشهد و استان حاکم است باید صرفه جویی ومدیریت مصرف آب در همه بخش‌ها انجام شود. برای مثال عمده کارواش‌های مشهد از شبکه آب شرب استفاده می‌کنند.

عمده کارواش‌های مشهد از آب شرب استفاده می‌کنند/در هر شست و شوی خودرو ۳۰ لیتر آب مصرف می‌شود

به گزارش قدس خراسان، حسین اسماعیلیان اظهار کرد: مسلما یکی از کارهایی که در فصل تابستان باید مدنظر داشته باشیم، کنترل ظرفیت قراردادی است، که کارواش‌ها بیش از ظرفیت آب استفاده نکنند و این موضوع به جد اولویت ماست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: توصیه کلی ما این است که شهروندان از شستشوی خودرو به صورت دستی که مصرف آب را افزایش می‌دهد، اجتناب کنند. در کارواش‌ها هم درهر شستشویی که یک خودرو انجام می‌شود حدود ۳۰ لیتر آب مصرف می‌شود.

به گفته وی، در سطح مشهد دو نوع کارواش داریم که یک دسته از این کارواش‌ها سیستم بازچرخانی آب دارند و یک دسته از آن آب استفاده شده به سسیستم فاضلاب هدایت می‌شود. کارواش‌های داخل شهر هم به دلیل اینکه به آن‌ها مجوز حفر چاه نمی‌دهند از آب شرب استفاده می‌کند.

اسماعیلیان تصریح کرد: مسلما یکی از کارهایی که در آستانه فصل تابستان باید مدنظر داشته باشیم، کنترل ظرفیت قراردادی است که این رسته شغلی بیش از ظرفیت آب استفاده نکنند و این موضوع به جد اولویت ماست. در هر صورت خودرو هم نیاز به شستشو دارد و اگر آب کارواش‌ها قطع شود، مردم در خانه با حجم زیادی شستشو خودرو خواهند داشت و ترجیح ما این است که خودرو در کارواش شستشو داده شود. اما این موضوع هم سازوکارهای خودش را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.