خط انتقال گاز دیزباد به تربت حیدریه به عنوان بزرگترین ایستگاه گازرسانی خراسان رضوی صبح امروز به بهره برداری رسید.

خط انتقال گاز تربت حیدریه به بهره برداری رسید

به گزارش قدس خراسان، خط انتقال گاز دیزباد به تربت حیدریه به عنوان بزرگترین ایستگاه گازرسانی خراسان رضوی صبح امروز با حضور معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی گاز ایران و استاندار خراسان رضوی به بهره برداری رسید.
این خط انتقال گاز ۶۵ کیلومتر طول و  ۳۰ اینچ قطر دارد و با هدف پایداری، انعطاف پذیری، تقویت و توسعه گاز رسانی به منطقه، گازرسانی به کارخانه فولاد و نیروگاه سیکل ترکیبی برق راشد، تقویت فشار گاز شهرهای منطقه و پایداری انتقال گاز در شمالشرق کشور ساخته شده است.

برای ساخت و بهره برداری از این طرح .۵۲۳.۶ میلیارد ریال به علاوه ۵.۴۱ میلیون یورویی(ارزی) (سرمایه گذاری ۴۳ میلیون دلاری) سرمایه گذاری شده است.

در این طرح ۳۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری انجام گرفته است و این خط انتقال گاز دارای ۱۱ ایستگاه تاسیسات، ۶ ایستگاه شیر بین راهی، یک ایستگاه لانچر، یک ایستگاه رسیور، یک ایستگاه انشعاب و دو ایستگاه حفاظت کاتدیک است.
همچنین امروز با بهره برداری از طرح گازرسانی به هشت روستای کامه سفلی، کامه علیا، بیدستان، بکاول، سریشا، تروسک، کسکک و گوجی گازرسانی به همه شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه شهرستان های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه بصورت ۱۰۰ درصدی انجام می گیرد.
با بهره برداری از این طرح ۹ شهرّ شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه و مه ولات و ۲۲۶ روستای حوزه انتخابیه و همچنین علاوه بر آن تعداد ۱۳ جایگاه CNG و ۴ شهرک صنعتی و تعداد ۲۸۷ واحد تولیدی و صنعتی از نعمت گاز برخوردار می شوند. 
در ناحیه گازرسانی تربت حیدریه ۱۴۸ هزار مشترک از نعمت گاز برخوردار هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.