امام جمعه اردستان گفت: ۴۲ سال از حادثه هفتم تیر می‌گذرد و اکنون مشاهده می‌کنیم که منافقان در هلاکت و نابودی قرار گرفته‌اند و آمریکا که روزی از منافقان حمایت می‌کرد امروز دیگر می‌گوید ما از اینان حمایت نمی‌کنیم.

منافقان در هلاکت و نابودی قرار گرفته‌اند

به گزارش قدس آنلاین از اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری امام جمعه اردستان در خطبه‌های نمازجمعه ضمن دعوت به تقوای الهی، اظهار داشت: پرهیزکاران افرادی هستند که با یاد خدا مانوس بوده و به خدا توجه می‌کنند، در برابر مشکلات صابر هستند همچنین از اقامه نماز غافل نبوده و توصیه می‌شود که افراد اهل تقوا، اخلاص و فروتنی در پیشگاه خداوند داشته باشند.

وی درخصوص روز عرفه، افزود: روز عرفه به‌عنوان روز نیایش نامگذاری شده و شهادت حضرت مسلم اولین سفیر امام حسین(ع) در کربلا است همچنین توصیه می‌شود همچون سنوات در مراسم دعای عرفه که اطلاع‌رسانی آن انجام می‌شود، شرکت کنیم.

دهشیری تصریح کرد: عید قربان یکی از دو عید بزرگ همه مسلمانان بوده و درواقع روز عید قربان آغاز دهه امامت و ولایت است که از قربان شروع شده و به غدیر ختم می‌شود و از این ایام بوی ولایت و امامت استشمام می‌شود که باید خود را برای بهره‌گیری از این فضا آماده کنیم.

امام جمعه اردستان با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: مواد مخدر، ماده‌ای است که فکر و روان انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از هرگونه کارهای موثر و ارزشمندی که انسان‌ها می‌خواهند انجام دهند، جلوگیری می‌کند همچنین انسان معتاد در جامعه بی‌اعتبار می‌شود و گاها جایگاهی در نزد خانواده نیز ندارند.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی و قضایی کشور در جهت کشفیات و مبارزه با مواد مخدر اقدامات و فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند و همچنین نیروی انتظامی نیز شهدایی را تقدیم می‌کند که جای تشکر و قدردانی دارد بنابراین ضرورت دارد به جوانان در خصوص دوری از اعتیاد توصیه کنیم.

دهشیری تاکید کرد: در آستانه هفتم تیر و سالروز شهادت شهید بهشتی و هفتاد و دوتن از یارانش قرار داریم و همه‌ساله برای گرامیداشت شهدای هفتم تیر و به‌ویژه شهدای منطقه اردستان از جمله شهید طباطبایی‌نژاد، بخشایش و تفویضی مراسمی در این شهرستان برگزار می‌شود.

امام جمعه اردستان ادامه داد: ۴۲ سال از حادثه هفتم تیر می‌گذرد و اکنون مشاهده می‌کنیم که منافقان در هلاکت و نابودی قرار گرفته‌اند و آمریکا که روزی از منافقان حمایت می‌کرد امروز دیگر می‌گوید ما از اینان حمایت نمی‌کنیم.

وی ضمن تبریک آغاز هفته قوه قضاییه، بیان کرد: امیدواریم مردم طعم عدالت را بچشند و در گذشته نام دادگستری امروزی، عدلیه بود یعنی مکانی که در آن عدل وجود دارد و حق به حق‌دار می‌رسد.

حجت الاسلام دهشیری یادآور شد: مقام معظم رهبری در خصوص کار قوه قضاییه فرمودند که باید شما به‌گونه‌ای باشید که هرکسی به نزد شما آمد احساس می‌کند به دادش می‌رسید و پناهگاه این شخص، مکان کار شماست و باید فقط خدا و قانون را در نظر بگیرید.

مهدی طارمی، رئیس دادگستری اردستان نیز در سخنرانی پیش‌ از خطبه‌های نمازجمعه ضمن تبریک هفته قوه قضاییه، گفت: مجموعه دادگستری و شوراهای حل اختلاف شهرستان اردستان طی یک‌سال گذشته با وارده حدود ده هزار فقره پرونده در طول سال و تقریبا به همین مقدار خروجی پرونده نسبت به انجام وظایف اقدام کرده است.

وی ادامه داد: حدود ۴۰۰ فقره پرونده در دادگستری و شوراهای حل اختلاف شهرستان اردستان منتهی به صلح و سازش شدند و آمار صلح و سازش حدود ۱۸ درصد بوده که جا دارد با همکاری بیشتر این آمار افزایش پیدا کند.

‌طارمی تصریح کرد: فراوانی جرائم در شهرستان اردستان متاسفانه در حوزه جرائم توهین، تهدید، رانندگی بدون گواهینامه، جرائم سرقت و مرتبط با مواد مخدر است و در ارتباط با دعاوی، دعواهای خانوادگی نظیر طلاق، دعاوی ملکی و نظایر آن جزو دعاوی اول شهرستان است.

رئیس دادگستری اردستان بیان کرد: برای حدود پنج هزار مشاوره قضایی رایگان ارائه شده و در هر ماه چندین مورد حضور در مساجد سطح شهر را داریم و پنج جلسه نیز تعامل قانونی با مجموعه ضابطین انجام دادیم همچنین چندین جلسه آموزشی نیز برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای استفاده از فناوری‌ها، در طی یک‌سال گذشته حدود ۵۰۰ مورد دادرسی الکترونیک و طرح ملاقات با زندانیان الکترونیکی در شهرستان اردستان صورت گرفته است.

طارمی تاکید کرد: آنچه که پایه و اساس عدالت است، بحث ابلاغ است که شامل ابلاغ اوراق قضایی، ابلاغ وقت رسیدگی و غیره می‌شود و ۹۷ درصد ابلاغ‌های قضایی در شهرستان اردستان به‌صورت الکترونیک صادر می‌شود که تقریبا مراجعه مامورین به درب منازل کم شده است.

رئیس دادگستری شهرستان اردستان با بیان اینکه بدون ملاحظه به هرگونه تخلفی رسیدگی خواهد شد، تصریح کرد: مجموعه ادارات و دستگاه‌های شهرستان تلاش می‌کنند اما باید تلاش‌هایشان بیشتر شود و بیشتر پذیرای مردم باشند و دادگستری مصمم است وفق قانون و به‌دور از هرگونه احساسی شدن، به تمام پرونده‌ها رسیدگی کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.