معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: تا قبل از فصل سرمای امسال عملیات خط انتقال گاز تربت‌جام به صالح‌آباد در خراسان رضوی پایان خواهد یافت.

راه اندازی خط انتقال گاز تربت‌جام به صالح‌آباد تا قبل از فصل سرما

به گزارش قدس خراسان، مجید چگنی روز جمعه در آیین بهره‌برداری خط انتقال به هشت روستای باقی مانده تربت‌حیدریه و پایان گازرسانی به تمام نقاط این شهرستان در استان خراسان رضوی افزود: راهبرد شرکت ملی گاز ایران پوشش صدرصدی گاز در تمام مناطق روستایی کشور است که تحقق آن در گرو تامین اعتبارات لازم است و تا قبل از فصل سرمای امسال عملیات خط انتقال گاز تربت‌جام به صالح‌آباد در خراسان رضوی پایان خواهد یافت.


رییس شرکت گاز تربت‌حیدریه نیز در این مراسم گفت: با انتقال گاز به هشت روستای کامه‌علیا، کامه‌سفلی، بکاول، تروسک، سریشا، پده، بیدستان و گوجی صددرصد روستاهای زیر نظر این شرکت در سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات از نعمت گاز شهری برخوردار شدند.
امیر فرزانه افزود: برای انتقال گاز به این هشت روستا ۵۵ کیلومتر خط انتقال، نصب ۵۰۰ علمک، ۷۰۰ اشتراک و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده‌ است.
گفتنی است معاون وزیر نفت برای بهره برداری از خط انتقال گاز دیزباد به تربت‌حیدریه به عنوان بزرگترین ایستگاه گازرسانی خراسان رضوی به این استان سفر کرده است.

 در پی سرمای کم سابقه زمستان گذشته بخش هایی از مناطق مرزی خراسان رضوی شامل تربت جام و حومه با افت جدی فشار و قطعی گاز مواجه شد که در پی آن وزارت نفت توسعه و تقویت خط انتقال این خطه از شمال شرق کشور را تشدید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.