رییس دادگستری تربت حیدریه گفت:در اجرای سند تحول قوه قضائیه و با هدف کاهش ورودی پرونده به شعب قضایی تاکنون ۵۵ شعبه همیاران صلح درمساجد و روستاهای شهرستان راه اندازی شده است.

راه اندازی ۵۵ شعبه همیاران صلح در مساجد و روستاهای تربت حیدریه

به گزارش قدس خراسان، علیرضا مه ولاتی به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه افزود: بحث پیشگیری از وقوع جرم و صلح و سازش از مهم ترین اصول سند تحول قوه قضاییه است تا با پیشگیری از بزه کاری و تالیف قلوب بین مردم از تراکم پرونده ها در دستگاه قضا جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی افراد تمایل چندانی به حل مسائل و صلح و سازش ندارند و برای حل کوچکترین موضوعی اقدام به شکایت می کنند مثلا یک زوج جوان در تربت حیدریه تاکنون ۵۷ شکایت بر علیه یکدیگر انجام داده اند و در نتیجه چنین رویکردی شاهد تشکیل حدود صد هزار پرونده در بیشتر از یک سال بودیم.

وی با تصریح بر استفاده از ظرفیت نهادهای اجتماعی و جامعه برای حل مشکلات و اختلافات خرد اظهار کرد: توجه به کارکرد شوراهای حل اختلاف و تاسیس شعب همیاران صلح در مساجد و روستاهای تربت حیدریه ثمرات خوبی داشته است بطوریکه بسیاری از درگیری ها و اختلافات را به سازش ختم کرد.

رییس دادگستری تربت حیدریه گفت: طی یک سال گذشته ۸ هزار پرونده در شورای حل اختلاف تربت حیدریه رسیدگی شد که می توانست در شعب قضایی با سختی بیشتری حل و فصل شود و اساسا در بحث شکایت و غایت آن تالیف قلوب امر مهمی است ضمن اینکه وقت قوه قضائیه باید صرف پرونده های مهم شود.

مه ولاتی افزود: در بحث شعب همیاران صلح که در اداره صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه نیز فعال شده است طی یک سال گذشته ۲۸ جلسه برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و کارآفرینان شهرستان برگزار شد که نتایج خوبی به همراه داشت.

تربت حیدریه از جمله شهرهای مهم و بزرگ خراسان رضوی دارای مزیت نسبی در بخش های مختلف اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی است و قطب تولیدات کشاورزی و دامی نیز محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.