سنای ازبکستان در چهل و دومین اجلاس خود قرارداد گسترش همکاری‌های نظامی و فنی با پاکستان را تصویب کرد.

سنای ازبکستان قرارداد همکاری نظامی و فنی با پاکستان را تصویب کرد

به گزارش قدس آنلاین، سنای ازبکستان در چهل و دومین اجلاس خود قانون «قرارداد گسترش همکاری‌های نظامی و فنی بین ازبکستان و پاکستان (اسلام آباد، ۳ مارس سال ۲۰۲۲ میلادی) را تصویب کرد.

سناتورها در این اجلاس خاطرنشان کردند که روابط دوستانه بین مردم ازبکستان و پاکستان ریشه‌های تاریخی عمیقی دارد.

در حال حاضر این موضوع به یک پایه محکم برای گسترش همکاری‌های متقابلا سودمند و ثمربخش بین دو کشور مبنی بر اعتماد متقابل و احترام بالا تبدیل شده است.

تاکید شد که هدف اصلی این قرارداد گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل در زمینه نظامی- فنی بین دو کشور بر اساس اصل برابری و منافع متقابل است.

سناتورها اهمیت قرارداد مطرح شده برای تصویب را بسیار ارزشمند خواندند و خاطرنشان کردند همکاری‌های ازبکستان و پاکستان در زمینه نظامی-فنی برای افزایش پتانسیل دفاعی نیروهای مسلح دو کشور و تحکیم پایه‌های امنیت منطقه کمک می‌کند.

سناتورها تاکید کردند که تصویب این قرارداد برای توسعه روابط دوجانبه جهش تازه‌ای می‌دهد و به تحکیم بیش از پیش شراکت راهبردی بین دو کشور کمک می‌کند.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و پاکستان در سال ۲۰۲۲ میلادی در سطح ۲۴۰ میلیون دلار قرار گرفته است. امروز در ازبکستان ۲۰۷ شرکت با سرمایه سرمایه گذاران پاکستان در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

پاکستان استقلال این کشور را در تاریخ ۲۲ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۱۰ می سال ۱۹۹۲ میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.