مربی تیم ملی کاراته بانوان گفت: نتایج ورزش کاراته به دلیل اینکه رکوردی نیست قابلیت پیش‌بینی ندارد، اما تمام تلاش خود را برای بهبود نتایج و عملکرد نسبت به دوره گذشته قهرمانی آسیا خواهیم داشت.

مربی تیم ملی کاراته بانوان: باید به جوانان فرصت بیشتری بدهیم

به گزارش قدس آنلاین، پگاه زنگنه ، در خصوص کیفیت برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کاراته و مشخص شدن ترکیب تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: همیشه رقابت‌های انتخابی داخلی استرس زیادی دارد و فشار روی بازیکنان وجود دارد. برنامه‌ریزی کردیم که اوج‌مان در بازی‌های آسیایی باشد و در مجموع بچه‌ها مبارزات قابل قبولی را به نمایش گذاشتند، اما استرس، فرصت طلبی و تفکری که وجود داشت که حتماً انتخاب شوند، روی کیفیت برخی مبارزات اثر گذاشته بود.

وی تصریح کرد: در این مسابقات بچه‌ها یکسری تکنیک‌های جدید و تغییرات تاکتیکی که مدنظر ما بودند را اجرا کردند و باز هم امیدواریم در یک ماه باقی مانده تا مسابقات قهرمانی آسیا روند رو به جلوتری و عملکرد بهتری داشته باشیم.

مربی تیم ملی کاراته با اشاره به پوست اندازی تیم کاراته بانوان عنوان کرد: در دو دوره اخیر قهرمانی آسیا تیم دختران ایران پوست اندازی کرده است  و چنین روندی را در گذشته شاهد نبودیم. پوست اندازی در تیم بانوان کامل شده و درتمام اوزان جوانترهای جای باتجربه‌ها را گرفتند. امیدوارم با این روند انگیزه بیشتری در جوانان دیگر به وجود بیاید و با ملی‌پوشان فعلی رقابت تنگانگی داشته باشند.

زنگنه در خصوص اینکه پیش‌بینی عملکرد بهتری از دختران ملی‌پوشان در قهرمانی آسیا مالزی نسبت به دوره گذشته خواهد داشت، گفت: شرایط ما بعد از المپیک سخت بود و باید در نظر داشت که در سه سال المپیک یک مقدار روی نفرات معدود سرمایه‌گذاری شد. از طرفی در دوران کرونا شاهد هیچ رقابتی نبودیم و بعد از المپیک نفرات باتجربه‌تر خداحافظی و نفرات جدید وارد و در انتخابی‌ها شرکت کردند و طبیعتاً نتیجه خیلی عالی نمی‌شود گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاقات به معنی نزول کاراته ایران نیست، اما باید به جوانان فرصت بیشتری بدهیم تا خود را جمع کنند. بچه‌های ما از سال گذشته هیچ مسابقه تدارکاتی نداشتند و این‌ نکات اثرگذار است. با این حال دختران ما شایستگی و پتانسیل دارند و می‌توانیم با فکر و درایت بهتر کمبودها را پوشش بدهیم. اگرشرایط ایده‌ال بود، بچه‌های ایران یک سر و گردن بالاتر از دیگران هستند.نتایج ورزش کاراته به دلیل اینکه رکوردی نیست قابلیت پیش‌بینی ندارد، اما تمام تلاش خود را برای بهبود نتایج و عملکرد نسبت به دوره گذشته خواهیم داشت.

مربی تیم ملی کاراته در مورد اینکه ترکیب تیم ملی دختران در بازی‌های آسیایی از میان همین نفرات انتخاب خواهد شد، گفت: در بازی‌های آسیایی چهار نفر فقط شانس حضور در مسابقات را دارند و در نهایت باید یک نفر را حذف کنیم. هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص نگرفتیم، اما طبیعتاً و به احتمال خیلی زیاد در صورت برآوردن شدن توقعات در قهرمانی آسیا از همین ترکیب در بازی‌های آسیایی استفاده می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.