این روزها گرما در شهداد کرمان به ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده و طبق اعلام مرکز جامع خدمات بهداشتی شهری شهداد ۳۸ نفر در این منطقه در هفته قبل دچار گرمازدگی شده‌اند.

گرمازدگی ۳۸ نفر در شهداد/ تاکنون مرگ ناشی از گرمازدگی گزارش نشده است

به گزارش قدس انلاین، فرزانه شعبان‌نژاد سرپرست مرکز جامع خدمات سلامت شهری شهداد درباره گرمازدگی تعدادی از مردم بخش شهداد گفت: هر ساله با گرمازدگی و اسهال و اسفراغ افرادی در سنین مختلف (نوزادی تا بزرگسالی) مواجه هستیم.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته گرما دیرتر شروع می‌شد اما امسال گرما زودتر آغاز شده و تعداد افراد دچار گرمازدگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

سرپرست مرکز جامع خدمات سلامت شهری شهداد اعلام کرد: از شنبه هفته قبل تا روز جمعه(دیروز) حدود ۳۸ نفر در رده‌های سنی مختلف دچار گرمازدگی شده‌اند که با مراجعه به مراکز درمانی با سرم یا دارو یا اکسیژن در داخل اورژانس شهداد معالجه شده‌اند.

او تاکید کرد: تاکنون هیچ یک از افراد گرمازده وضعیت وخیمی نداشته‌اند که مجبور به اعزامشان به کرمان شویم.

شعبان‌نژاد بیان کرد: در بین این ۳۸ نفر، دو مورد نوزاد تازه متولد شده نیز وجود داشته که درمان و ترخیص شده‌اند.

دکتر وحیدرضا برهانی‌نژاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: هر ساله با آغاز گرما، با گرمازدگی مواجه هستیم.

او تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون مورد اورژانسی در خصوص گرمازدگی نداشتیم و بیماران به صورت سرپایی درمان و مرخص شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: تاکنون گرمازدگی حادی نداشتیم و هیچ مورد گرمازدگی منجر به شوک و مرگ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان گزارش نشده است.

او تاکید کرد: شوک ناشی از گرمازدگی خطرناک است و مردم به محض دیدن آثار گرمازدگی دست از فعالیت بکشند و در مکان خنک مستقر شده و آب بنوشند تا دچار شوک نشوند.

 شهرستان‌های کرمان، ارزوئیه، بافت، بردسیر، رابر، راور، زرند، شهربابک، کوهبنان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کرمان قرار دارند.

شهداد یکی بخش‌های تابعه شهرستان کرمان است که این منطقه در ۸۷ کیلومتری (فاصله هوایی ۵۸ کیلومتر) شمال شرق شهر کرمان جای دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.