مشاور امنیت ملی آمریکا با رژیم صهیونیستی به خاطر کشته شدن ۴ صهیونیست ابراز همدردی کرد اما از خشونت افراطی شهرک نشینان و نظامیان این رژیم علیه فلسطینیان نیز ابراز نگرانی کرد.

واکنش آمریکا به خشونت افراطی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان

به گزارش قدس آنلاین، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با رژیم صهیونیستی به خاطر کشته شدن ۴ صهیونیست در حمله استشهادی فلسطینیها در روز سه شنبه در شهرک «عیلی» در کرانه باختری ابراز همدردی کرد اما نگرانی عمیق واشنگتن را از حملات تلافی جویانه شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیها و روستاهای فلسطینی طی روزهای گذشته ابراز کرد. 

براساس گزارش تایمز اسرائیل، سالیوان روز جمعه در تماسهایی جداگانه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و هانگبی مشاور امنیت ملی تل آویو تلفنی گفتگو کرد. 

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که حمایت دولت جو بایدن از امنیت اسرائیل تزلزل ناپذیر است و از حق اسرائیل در دفاع از خود در برابر گروههای تروریستی حمایت می‌کند. 

تایمز سرائیل در ادامه نوشت، با این حال جیک سالیوان از اقدامات افراطی شهرک نشینان علیه غیرنظامیان فلسطینی و تخریب املاک آنها در کرانه باختری ابراز نگرانی عمیق کرده است. 

سالیوان همچنین خواستار توقف اقدامات تنش زا از طرف رژیم صهیونیستی از جمله طرح تل آویو برای ساخت شهرکهای جدید در کرانه باختری شد.

ایالات متحده آمریکا توسعه شهرک سازیهای صهیونیستی را مغایر با راه حل دو دولتی می‌داند.

سالیوان همچنین بر اهمیت پاسخگویی کسانی که مسئول چنین اعمال خشونت آمیزی هستند، تاکید کرد.

سه‌شنبه گذشته رسانه‌های عبری از کشته شدن ۴ صهیونیست شهرک‌نشین در عملیات تیراندازی فلسطینی‌ها در نزدیکی پمپ بنزین شهرک اشغالی «عیلی»، واقع در شمال کرانه باختری خبر دادند؛ براساس گزارش‌ها، ۴صهیونیست دیگر هم در این عملیات زخمی شدند.

عملیات اشتشهادی فلسطینیها در واکنش به یورش نظامیان صهیونیست از زمین و هوا به اردوگاه جنین در روز دوشنبه صورت گرفته بود.

به دنبال عملیات فلسطینیها و کشته شدن ۴ صهیونیست، شهرک‌نشینان صهیونیست روز شنبه با حمایت ارتش رژیم صهیونیستی به یک روستای فلسطینی در مرکز کرانه باختری حمله کردند و خانه‌های فلسطینیان را به آتش کشیدند.

شهرک‌نشینان، روز چهارشنبه هفته گذشته نیز خانه‌های فلسطینیان را در چند روستای کرانه باختری از جمله «ترمسعیا» به آتش کشیده بودند.

پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.