همزمان با تحولات روسیه و واکنش‌های جهانی، دولت بحرین عصر شنبه درباره اوضاع در روسیه بیانیه‌ای منتشر و بر حفظ ثبات در این کشور تاکید کرد.

بحرین: بر اهمیت حفظ ثبات روسیه تحت رهبری پوتین تاکید می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، دولت بحرین عصر شنبه به وقت تهران درباره تحولات روسیه بیانیه‌ای منتشر و بر حفظ ثبات در این کشور تاکید کرد.

به گزارش وبگاه «سی‌جی‌تی‌ان» دولت بحرین در بیانیه خود آورده است که  تحولات روسیه را دنبال کرده و بر اهمیت حفظ ثبات تحت رهبری پوتین تاکید می‌کند.

گروه شبه نظامی واگنر روز جمعه از تحرکات نظامی در روسیه خبر داد. «پریگوژین» رئیس این گروه در پیامی مدعی شد شهر «روستوف» در جنوب غربی روسیه  تحت کنترل  این گروه  درآمده و آن را انتقام از حمله وزارت دفاع روسیه که این گروه مدعی شده علیه مواضعشان صورت گرفته، اعلام کرد.

در پی آن، رسانه‌های روسیه گزارش کردند نیروهای امنیتی روسیه وارد مقر شبه‌نظامیان واگنر در «سنت‌پترزبورگ» شدند که نشان می‌دهد عملیات جستجو برای عوامل کودتا در روسیه آغاز شده است.

دولت قطر نیز اعلام کرده که با نگرانی شدید تحولات روسیه را که ناشی از شورش علیه ارتش است، دنبال می‌کند و دوحه خواستار رعایت حداکثر خویشتن‌داری، توسل به عقلانیت و در امان ماندن غیرنظامیان از عواقب درگیری‌ها است.

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای هشدار داد که وخامت اوضاع در روسیه و اوکراین پیامدهای منفی بر صلح و ثبات بین‌المللی، تامین مواد غذایی و امنیت انرژی خواهد داشت؛ بحران‌هایی که عمدتاً تحت تأثیر بحران روسیه و اوکراین قرار گرفته‌اند.

وزارت امور خارجه قطر در بخش دیگری از این بیانیه، بر موضع قاطع دوحه در مورد تعهد به منشور سازمان ملل متحد، اصول حقوق بین‌الملل، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها را تاکید کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه نیز حمایت کامل خود را از اقدامات رهبری روسیه برای سرکوب شورش مسلحانه گروه نظامی «واگنر» اعلام کرد.

کرملین  اعلام کرد که رئیس‌جمهور ترکیه را در جریان وضعیت این کشور در ارتباط با تلاش برای شورش مسلحانه قرار داده است. طبق اعلام کاخ ریاست‌جمهوری روسیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور روسیه حمایت کامل خود را از اقدامات رهبری روسیه در این خصوص اعلام کرد.

وزیر خارجه آلمان نیز از رصد تحولات روسیه با شرکای خود و لزوم رعایت قوانین امنیتی از سوی شهروندان آلمانی مقیم روسیه خبر داد.  

«آنالنا باربوک» وزیر امور خارجه آلمان در توییتی نوشت: «ما از عصر جمعه تحولات روسیه را از نزدیک رصد می کنیم و با شرکای بین‌المللی خود در تماس هستیم.»

وزیر خارجه آلمان در ادامه توییت خود نوشت: «اتباع آلمانی در روسیه باید حتما دستورالعمل‌های سفر و ایمنی را رعایت کنند» (جزئیات بیشتر).

در تازه‌ترین تحول، رسانه‌ها از آتش سنگین بالگردهای روسیه به سوی نیروهای واگنر در خارج از شهر «روستوف» در جنوب غربی روسیه شدند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.