وزیر خارجه آلمان از رصد تحولات روسیه با شرکای خود و لزوم رعایت قوانین امنیتی از سوی شهروندان آلمانی مقیم روسیه خبر داد.

آلمان: با شرکای خود در رابطه با تحولات روسیه در تماس هستیم

 به گزارش قدس آنلاین، وزیر خارجه آلمان بعد از ظهر شنبه به وقت تهران از رصد تحولات داخلی روسیه خبر داد.

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان در توییتی نوشت: «ما از عصر جمعه تحولات روسیه را از نزدیک رصد می کنیم و با شرکای بین‌المللی خود در تماس هستیم.»

گروه شبه نظامی واگنر روز جمعه از تحرکات نظامی در روسیه خبر داد. «پریگوژین» رئیس این گروه در پیامی مدعی شد شهر «روستوف» در جنوب غربی روسیه  تحت کنترل  این گروه  درآمده و آن را انتقام از حمله وزارت دفاع روسیه که این گروه مدعی شده علیه مواضعشان صورت گرفته، اعلام کرد.

در پی آن، رسانه‌های روسیه گزارش کردند نیروهای امنیتی روسیه وارد مقر شبه‌نظامیان واگنر در «سنت‌پترزبورگ» شدند که نشان می‌دهد عملیات جستجو برای عوامل کودتا در روسیه آغاز شده است.

وزیر خارجه آلمان در ادامه توییت خود نوشت: «اتباع آلمانی در روسیه باید حتما دستورالعمل‌های سفر و ایمنی را رعایت کنند.»

در تازه‌ترین تحول، رسانه‌ها از آتش سنگین بالگردهای روسیه به سوی نیروهای واگنر در خارج از شهر «روستوف» در جنوب غربی روسیه شدند.

وبگاه شبکه خبری «سی‌بی‌سی کانادا»  گزارش کرد  که  بالگردهای رزمی روسیه با آتش سنیگن خود  مانع پیشروی شبه نظامیان گروه واگنر شدند.

«یاک سیویرا» رئیس دستگاه امنیتی لهستان نیز بعدازظهر شنبه به وقت تهران در توییتی نوشت: «نیروهای مسلح لهستان از فوریه ۲۰۲۲ در آمادگی دائم هستند و سطح آن در واکنش به رویدادهای اخیر در روسیه تغییر نکرده است»(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.