مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به اینکه هیچ کتابخانه استانداردی در استان وجود ندارد، گفت: کتابخانه درجه یک و دو و سه نیز نداریم زیرا برای تجهیز کتابخانه ها هزینه نشده است.

هیچ کتابخانه استانداردی در گیلان وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین،  یاسر تقوی صبح یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا با اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر کتاب خوانی بیشتر مردم گفت: رهبری تاکید دارند اگر جریان تحریف شکست بخورد و مردم دریابند که فرهنگ از اقتصاد مهم‌تر است بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود و مدیریت یک جامعه آگاه نیز راحت تر است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با تاکید بر تکمیل کتابخانه های نیمه کاره استان بیان کرد: راه و شهرسازی طبق قانون موظف است در راستای توسعه شهری کتابخانه ها را بسازد و تکمیل کند و تحویل این مجموعه دهد تا به عنوان بهره بردار آن را تجهیز کنیم.

وی با بیان اینکه جاذبه لازم در کتابخانه ها برای جذب مخاطب وجود ندارد، تصریح کرد: برای کتاب هزینه نمی‌شود در غیر این صورت فضای مجازی خلوت می‌شود و علاوه بر این مردم ما کتاب خوان هستند اما به دلیل مشکلات کتابخانه ها و نبود تجهیزات و به روز نبودن از کتابخانه ها استقبال نمی‌شود.

تقوی با اشاره به اینکه در گیلان هیچ کتابخانه استانداردی وجود ندارد ادامه داد: کتابخانه درجه یک و دو و سه نیز نداریم و از درجه چهار شروع می‌شود و برای تجهیز کتابخانه هزینه نکردیم.

وی شهرداری‌ها موظف هستند طبق قانون حداقل یک درصد درآمد خود را به کتابخانه ها اختصاص دهند اما این اتفاق نمی‌افتد بیان کرد: نهاد کتابخانه ها منبع درآمد دیگری جز شهرداری ندارد اما متأسفانه شهرداری‌ها از کمک به نهاد کتابخانه ها دریغ می‌ورزند در صورتی که بیشتر از این مبلغ در جای دیگری هزینه می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.