مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: ۵۷ قفس پرورش ماهی در مرحله اول در دریای عمان نصب شده تا شاهد رونق صیادی و سودآوری برای صیادان چابهاری باشیم.

نصب ۵۷ قفس پرورش ماهی در دریای عمان

به گزارش قدس آنلاین، عطاالله رئیسی امروز ۴ تیر در جمع خبرنگاران افزود: هر قفس ظرفیت سه نفر اشتغال مستقیم را دارد و این طرح می‌تواند زمینه اشتغال شمار زیادی از جوانان جویای کار را فراهم کند.

وی تصریح کرد: این طرح یکی از بهترین روش‌ها برای پرورش انواع آبزیان دریایی است به طوری‌که پرورش دهنده از هر گونه خطر و حوادث طوفان ها، سرقت شناورهای صیادی توسط دزدان دریایی ایمن است و براساس سرمایه گذاری و تعداد قفس میانگین ماهی پرورشی را با کیفیت بالا برداشت می‌کند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: آب و هوای سواحل مکران در جنوب سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا نسبتاً گرم و مرطوب و بر اثر بادهای موسمی مونسون متعادل بوده و همین وضعیت زمینه لازم را برای آبزی پروری فراهم کرده و به نوعی می‌توان گفت چابهار و کنارک بهشت آبزی پروری ایران است.

وی بیان کرد: پرورش ماهی در قفس از سازه های دایره‌ای لوله پلاستیکی با عرض بیش‌از ۱۰ تا ۱۲متر در عمق ۲۰ تا ۵۰ متر و تورهای استاندارد در اطراف آن بافته شده و از سوی مشاوران سازمان شیلات و سرمایه گذاران نصب می‌شود.

رئیسی با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس یکی از روش‌های پرسود و صنعتی کم‌هزینه در پرورش آبزیان در آب‌های سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: اخیراً این صنعت مهم مورد توجه صیادان و سرمایه گذاران قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: تعداد قفس‌های پرورش ماهی را به ۱۰۷ قفس در اسکله رودیک دشتیاری خواهیم رساند تا ظرفیت پرورش در این قفس بیش‌از ۶۰۰ تن برسد.

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: آب و هوای بسیار مناسب و شوری آب استاندارد یکی از مزیت‌های پرورش ماهی در قفس این منطقه نسبت به سایر مناطق است که می‌تواند باعث افزایش ضریب رشد ماهی و در نهایت سود پرورش دهندگان خواهد شد.

وی بیان کرد: در زمان ماهی‌ریزی این ماهی در قفس وزن ماهی۳۰ گرم هستند اما بعد از پنج تا ۶ ماه نزدیک به یک کیلوگرم خواهد شد که خود نشان از موقعیت بسیار خوب منطقه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.