۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 887232

فعالیت‌های اقتصادی منطقه یورو در ماه ژوئن تقریباً متوقف شد و نشان‌دهنده پایان احیای این اتحادیه از زمان رکود زمستانی خود بود.

اقتصاد منطقه یورو ترمز کشید

به گزارش قدس آنلاین، شاخص مدیران خرید اس‌اندپی گلوبال به پایین‌ترین سطح پنج ماهه خود یعنی ۵۰.۳ سقوط کرد و برآوردهای تحلیلگران برای کاهش جزئی از ماه مه به ۵۲.۵ را از دست داد. از مهمترین عوامل این رکود فرانسه و کارخانه های آلمانی بودند.

در حالی که منطقه یورو با ۲۰ کشور ممکن است به اندازه کافی برای خروج از رکود خفیف بین اکتبر و مارس، عمل کرده باشد اما اس‌اندپی هشدار داد که احتمال گسترش این وضعیت ناخوشایند در سه ماهه آینده افزایش یافته است، به ویژه در شرایطی که بانک مرکزی اروپا همچنان به افزایش نرخ بهره ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تولید در ماه ژوئن ضعیف باقی ماند، اگرچه گسترش بخش خدمات به شدت آهسته شد زیرا اخیراً بازگشت سرمایه از دست رفته است. اس‌اندپی اعلام کرد که داده‌های ناامیدکننده در زمینه فعالیت با کاهش قابل توجه فشارهای تورمی همراه بود.  هزینه های ورودی با کمترین سرعت از دسامبر ۲۰۲۰ رشد کرده و قیمت فروش کالاها و خدمات با ضعیف‌ترین نرخ از مارس ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

این موضوع به بانک مرکزی اروپا که به پایان کمپین تاریخی افزایش نرخ بهره نزدیک می‌شود، امیدواری می‌دهد اما اخیراً اشاره کرده است که ممکن است این افزایش‌ها باید فراتر از تاریخ پایان ماه جولای ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.