تیم ملی والیبال زنان ایران با پیروزی مقابل استرالیا در رتبه پنجم مسابقات چلنجرکاپ آسیا قرار گرفت تا رکورد جدیدی را برای کشورمان به ثبت برساند.

پنجمی زنان والیبال ایران در چلنجرکاپ آسیا

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی والیبال زنان ایران در آخرین دیدار خود از رقابت‌های چلنجرکاپ آسیا امروز (یکشنبه چهارم خرداد) برای کسب جایگاه پنجم یا ششم مسابقات به مصاف استرالیا رفت و با پیروزی سه بر یک موفق به کسب رتبه پنجم مسابقات شد.

تیم ملی والیبال ایران که برای اولین بار در این مسابقات شرکت کرده است، ۶ بازی انجام داد؛ در دور نخست مقابل هنگ‌کنگ به پیروزی رسید؛ اما نتیجه را به چین تایپه واگذار کرد. در دور دوم برابر ویتنام شکست خورد و ازبکستان را از پیش‌رو برداشت. در ادامه در مصاف با فیلیپین پیروز شد و در آخرین مسابقه خود هم برابر استرالیا به برتری رسید.

مهسا کدخدا (کاپیتان)، سودابه باقرپور، منا آشفته، نگین شیرتری، فاطمه امینی، مونا دریس محمودی و نگار هاشمی در در ترکیب اولیه ایران قرار داشتند.

رقابت دو تیم در ست اول پایاپای دنبال شد و عملکرد دفاعی خوب استرالیا باعث شد تا این تیم در دقایقی از ست جلو بیفتد؛ اما ملی‌پوشان کشورمان بازی را به تساوی کشاندند و در ادامه هم ۱۷ بر ۱۵ پیش افتادند. در ادامه برتری ۲۰ بر ۱۶ ایران باعث شد تا استرالیا درخواست وقت استراحت کند؛ اما برتری ایران در ادامه هم حفظ شد و ۲۵ بر ۲۰ در این ست پیروز شد.

رقابت پایاپای دو تیم در این ست هم ادامه داشت تا اینکه استرالیا ۱۱ بر ۷ پیش افتاد و رشیدی درخواست وقت استراحت داد. با ورود مجدد تیم‌ها به زمین ملی‌پوشان کشورمان اختلاف امتیاز را جبران کردند و بازی را در امتیاز ۱۵ به تساوی کشاندند اما توپ‌گیری ضعیف باعث شد تا استرالیا این ست را ۲۵ بر ۱۹ برنده شود.

ایران در آغاز ست سوم پنج بر یک از حریف خود پیش افتاد و وقت استراحت استرالیا هم این اختلاف را جبران نکرد. عملکرد خوب ملی‌پوشان در خط حمله با دفاع مناسب از سمت حریف همراه نبود و در نهایت این ست ۲۵ بر ۱۸ به نفع ایران به پایان رسید.

رقابت دو تیم در ست چهارم نزدیک‌تر شد و استرالیا که دو ست را واگذار کرده بود، امتیاز به امتیاز با ایران پیش رفت؛ اما ملی‌پوشان کشورمان اختلاف امتیاز خود را تا پایان این ست حفظ کردند و ۲۵ بر ۲۰ به برتری رسیدند.

تیم ملی والیبال زنان ایران با کسب مقام پنجمی موفق به ثبت رکورد تازه‌ای شد. این تیم از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در ۱۳ دوره رقابت‌های قهرمانی زنان آسیا (۷ دوره) و جام کنفدراسیون آسیا (۶ دوره) شرکت کرده است و بهترین رتبه‌اش به جایگاه ششم در سال ۲۰۱۶ و در مسابقات AVC CUP برمی‌گردد.

این موفقیت بیانگر انتخاب استراتژی درست برای والیبال زنان ایران از سوی فدراسیون است. فدراسیون والیبال قرار گرفتن تیم ملی والیبال زنان ایران در چهار تیم برتر قاره آسیا را به عنوان آرمان تعریف کرده است و استراتژی و برنامه‌ریزی برای والیبال زنان در تیم ملی و رده‌های سنی مختلف سنی نیز براساس دستیابی به این آرمان در سال‌های آینده است.

حضور در مسابقات مختلف و کسب تجربه از سوی بازیکنان و کادر فنی مهمترین فاکتور برای تیم ملی زنان ایران جهت راه‌یابی به چهار تیم برتر قاره‌کهن است و چلنجرکاپ زنان آسیا نخستین گام رسمی در مسیر کسب تجربه این تیم خواهد بود. همچنین مسابقات قهرمانی زنان آسیا سال ۲۰۲۳ و بازی‌های آسیایی چین دیگر میادین پیش‌رو برای کسب تجربه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.