رئیس سازمان فنی و حرفه ای گفت: از بین تعداد کل کارآموزان که حدود ۸۹هزار و ۴۰۳ نفر است, حدود ۳۷هزار و ۲۶۴ نفر مهارت آموز کارجو رهگیری شده است و حدود ۵۹ درصد از مهارت آموختگان کارجو مشغول کار شده اند.

۵۹ درصد مهارت آموختگان جذب بازار کار شدند

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین حسینی نیا, رئیس سازمان فنی و حرفه ای با اشاره به اهمیت مهارت آموزی گفت: نهضت ملی مهارت‌آموزی بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب شکل گرفته است و ضروری است در مسیری همچون گام اول انقلاب که نهضت سوادآموزی به فرمایش امام راحل ایجاد شد، گام برداریم و این موضوع بسیار مهمی است، زیرا پایه های ارتقاء توان سرمایه‌های انسانی از راه مهارت آموزی محقق می‌شود.

معاون وزیر کار با بیان اینکه رشد تولید با افزایش بهره وری و افزایش بهره وری با توسعه مهارت آموزی امکان پذیر است، اذعان داشت: افزایش مراکز بین و جوار کارگاهی از ۵۰۰به بیش از ۳۳۰۰مرکز در دو سال اخیر، نشان از عزم جزم سازمان در توسعه مهارت و تربیت نیروی انسانی ماهر در بنگاه های اقتصادی، اصناف و... دارد.

حسینی نیا اظهار داشت: بر اساس آمار مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۳ در چهار سال آینده با تأثیر از تورم، کندی رشد و هوش مصنوعی، ۸۳ میلیون شغل حذف و ۶۳میلیون شغل در جهان ایجاد می شود که شغل های جدید نیازمند کسب مهارت و مهارت افزایی هستند و ما باید شغل های نوظهور در آینده و تکنولوژی برافکن را بررسی و متناسب با آن آموزش های مورد نیاز را ارائه کنیم.

حسینی نیا درباه میزان سطح سواد افرادی که متقاضی مهارت هستند گفت: به دلیل اینکه زمان ثبت نام آیتم میزان تحصیلات کارآموزان اجباری نمی باشد, تعدادی از کارآموزان در زمان ثبت نام میزان تحصیلات خود را بیان نمی کنند. امامطابق آمارهایی که داریم ۰.۱۸درصد بی سواد,۳۶.۶۷ درصد زیردیپلم و دیپلم,۶.۰۶درصدفوق دیپلم,۴۷.۶۷درصد کارشناسی,۵.۰۸درصد کارشناسی ارشد و ۴.۴ درصد دکتری هستند.

وی درباره اینکه چه تعدادی از مهارت آموزان جذب بازار کار می شوند افزود:جامعه آماری فقط قبول شدگان درآزمون ها مهارتی هستند و درصد اشتغال فقط از بین مهارت آموختگان تعیین می شود و با توجه به اینکه کدرهگیری مهارت آموختگان ۶ماه بعد از پایان دوره انجام می شود,اطلاعات مربوط به ۶ماه اول سال ۱۴۰۱ است.

 معاون وزیرکار اظهار داشت: از بین تعداد کل کارآموزان که حدود ۸۹هزار و ۴۰۳ نفر است, حدود ۳۷هزار و ۲۶۴ نفر مهارت آموز کارجو رهگیری شده است و حدود ۵۹ درصد از مهارت آموختگان کارجو مشغول کار شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.