مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از روند کند و نامطلوب واگذاری املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی در استان انتقاد کرد.

روند کند واگذاری املاک مازاد  خراسان جنوبی

به گزارش قدس انلاین،  مرتضی ذاکریان،  مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی  امروز در کارگروه مولد سازی استان روند واگذاری املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی در خراسان جنوبی را نامطلوب دانست و اظهارداشت: هدف از اجرای این طرح کمک به رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری است.

وی گفت: فضاهای اداری بدون توجیه اقتصادی از نظر سرانه استاندارد یا ارزش منطقه‌ای و موقعیت جغرافیایی، دارایی‌هاییکه بیش از یک سال راکد یا بدون استفاده باقی مانده باشد، دارایی‌هایی که با کاربری یا بهره برداری تجاری، مسکونی، اقامتی و مشابه آن و دارایی‌هایی که در سامانه سامانه جامع اموال دولتی (سادا) ثبت نشده باشند و ... مشمول اموال و املاک مازاد می‌شود.

وی ارزش اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی  خراسان جنوبی را ۳۴۸ میلیارد تومان برآورد کرد و ادامه داد: تاکنون ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن به فروش رسیده و کل منابع آن هم به خراسان جنوبی برگشت داده شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در ادامه با طرح این سوال که تا چه زمانی دولتی‌ها اموال دولت را کتمان می‌کنند؟ گفت: از آن دسته، دستگاه‌های اجرایی که اموال و املاک مازاد در اختیار دارند می‌خواهیم هرچه زودتر، خود پیش قدم شوند و دارایی‌های مازاد خود را معرفی کنند.

ذاکریان افزود: چنانچه دستگاه‌های دولتی اموال و املاک خود را معرفی نکنند از طریق سامانه کشوری این اموال شناسایی و بدون اطلاع به دستگاه مربوطه، از طریق کشور این اموال به فروش خواهند رسید.

علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: در خراسان جنوبی حدود ۱۰۰ ملک و اموال مازاد شناسایی شده است و شناسایی بقیه اموال و املاک نیز ادامه دارد.

وی افزود: با دولت رایزنی می‌کنیم تا از محل فروش املاک مازاد بتوانیم بخشی از زیرساخت‌های ناتمام خراسان جنوبی را به پایان برسانیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.