سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن یادآوری نام درست خلیج فارس به مقامات فرانسه گفت: به ⁧فرانسه‬⁩، در حالی که کیلومترها با منطقه خلیج فارس فاصله دارد، توصیه می‌شود به جای اتهام زنی به ⁧‫ایران‬⁩، از اظهارات مداخله‌جویانه پرهیز کند.

کنعانی خطاب به فرانسه: اگر منظورتان خلیج فارس است، نام درست آن را به کار ببرید

به گزارش قدس آنلاین، استفاده وزارت خارجه فرانسه از واژه مجعول به جای خلیج فارس، واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در این خصوص امروز (یکشنبه چهارم تیرماه در توئیتر خطاب به مقامات فرانسه نوشت: اگر منظور ⁧‫خلیج فارس‬⁩ است، باید نام درست، تاریخی و بین‌المللی آن را به کار برد. 

وی افزود: ‏به ⁧فرانسه‬⁩، در حالی که کیلومترها با منطقه خلیج فارس فاصله دارد، توصیه می‌شود به جای اتهام زنی به ⁧‫ایران‬⁩، از اظهارات مداخله‌جویانه پرهیز کند.

به گزارش فارس، مقامات فرانسوی‌ به همراه دو عضو دیگر برجام (آلمان و انگلیس) در پی اغتشاشات اخیر در ایران به کرات اظهارات مداخله جویانه‌ای را درباره اوضاع داخلی ایران مطرح کردند که با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه شد. 

رونمایی از نسل چهارم موشک خرمشهر نیز اخیرا با واکنش فرانسه مواجه شد و سخنگوی وزارت خارجه این کشور در اظهاراتی مداخله‌جویانه به رونمایی نسل چهارم موشک خرمشهر ایران واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. سخنگوی وزارت خارجه فرانسه مدعی شد که آزمایش موشک بالستیک دوربرد ایران ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.ناصر کنعانی در این ارتباط عنوان کرد: رونمایی از نسل چهارم موشک بالستیک خرمشهر نماد دیگری از اقتدار دفاعی در کنار سیاست خارجی عزتمندانه کشور در تامین امنیت و منافع ملی ⁧ایران⁩ مقتدر و مستقل است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه پیش از این و به مناسبت روز ملی خلیج فارس هم در پیامی با بیان اینکه خلیج فارس بخش مهمی از هویت انکارناپذیر و مشترک ایران و منطقه است، گفت:‌ ‏بهره‌مندی حداکثری از منافع خلیج فارس در گرو امنیت، همگرایی و مشارکت دسته‌جمعی کشورهای ساحلی این پهنه‌ آبی پرافتخار خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.