رئیس کل دادگستری استان اصفهان از اضافه شدن ۲۹۷ چارت قضایی به این نهاد خبرداد و گفت: تا ۱۰ سال آینده از این ظرفیت در دادگستری استان می‌توان استفاده کرد.

۲۹۷ چارت قضایی به دادگستری اصفهان اضافه شد

به گزارش قدس انلاین، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری  اظهار داشت: از سال ۱۳۹۸ به‌رغم افزایش چشمگیر پرونده‌های قضائی، متأسفانه چارت سازمانی ما توسعه نیافته بود و بدلیل کمبود نیرو با مشکلات فراوان روبه رو بودیم و دادگستری اصفهان تا سال جاری نتوانست شعبه‌ای به ۴۰ شعبه دادگاه‌های تجدید نظر خود، اضافه کند.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای مهم ساختاری ما، افزایش چارت سازمانی است، ادامه داد: خوشبختانه از سال گذشته تاکنون ۲۹۷ چارت قضائی به دادگستری کل استان اصفهان اضافه شده و بر اساس آن نیروی انسانی جذب شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان، افزایش ۲۹۷ پست قضائی را گام تحولی دانست و گفت: تا ۱۰ سال آینده از این ظرفیت در دادگستری اصفهان می‌توان استفاده کرد.

حجت‌الاسلام جعفری همچنین به افزایش شعب دادگاه‌های تجدید نظر استان از ۴۰ به ۶۶ شعبه در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش شعب دادگاه‌های تجدید نظر سبب کاهش آمار پرونده‌های رسوبی و اطاله دادرسی می‌شود.

وی افزود: با عنایت رئیس دستگاه قضا، همچنین با ۷۷۸ پست جدید اداری به دادگستری استان موافقت شده که تاکنون جذب و گزینش ۲۳۸ نفر انجام و شماری از آنان از ابتدای خرداد ۱۴۰۲ در دادگستری کل استان مشغول بکار شدند و تعدادی نیز در طول سال فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه با استخدام نیروهای جدید در سال جاری ۶۰ درصد پست‌های اداری دادگستری تصدی دار و در وضعیت مطلوب است، افزود: پست‌های تصدی دار دادگستری استان تا پایان سال به بالای ۶۰ درصد خواهد رسید.

ورود یکصد قاضی جدید به دادگستری استان اصفهان تا پایان سال جاری

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه طی یک برنامه ریزی ۲- سه سال جذب اختصاصی قضات را بنا به دستور رئیس قوه قضائیه در استان اصفهان خواهیم داشت، اظهار داشت: با عنایت رئیس دستگاه قضا، ۶۲ نفر قاضی سال گذشته به صورت اختصاصی در مرکز کارآموزی دادگستری اصفهان جذب شدند.

وی اضافه کرد: تا پایان شهریور امسال کارآموزی آنان به اتمام می‌رسد و نزدیک به یکصد نفر مقام قضائی تا پایان سال وارد دادگستری اصفهان می‌شوند که حدود ۲۰ نفر آنان بعنوان دادرس فعالیت خواهند کرد.‌

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه تمام فرآیند رسیدگی قضائی الکترونیکی است، ابراز داشت: طی یکسال اخیر ۹۵.۴ درصد ابلاغ‌های دادگستری اصفهان الکترونیکی بوده و چهار درصد مابقی مربوط به مناطقی از استان است که هنوز تحت پوشش اینترنت نیستند و به دلیل عدم دسترسی احزاب دعوا است.

حجت‌اسلام جعفری خاطرنشان کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۶۵۶ نفر از ساکنان استان اصفهان در سامانه قضائی ثنا ثبت نام کردند.

وی اضافه کرد: طی یکسال گذشته ۶۰ هزار و ۷۴۵ مورد ملاقات مردمی توسط مدیران قضائی استان انجام و از ۲۸ حوزه قضائی اصفهان بازدید شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.