مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: براساس تفاهم‌نامه همکاری با ثبت احوال استان پوشش موالید در برنامه غربالگری شنوایی نوزادان را به ۱۰۰ درصد رساندیم و از این حیث رتبه سوم کشور را کسب کردیم.

پوشش غربالگری شنوایی در خراسان جنوبی ۱۰۰ درصد شد

به گزارش قدس انلاین، حسن شرفی  افزود: خراسان جنوبی تنها استان کشور است که موفق شده با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با ثبت احوال، صدور شناسنامه را منوط به انجام آزمایش‌های غربالگری شنوایی کند و به پوشش کامل موالید در استان منجر شده است.

وی از تمدید این تفاهم‌نامه برای دومین دوره ۲ ساله در شهریور ماه خبر داد و گفت: سال ۱۳۹۵ یکی از شهرستان‌های استان با پوشش ۵٠ درصدی رتبه بسیار پایینی داشت و اجرای این تفاهم‌نامه همکاری از همان شهرستان به صورت پایلوت شروع شد که در حال حاضر به دلیل همکاری‌ها و پیگیری صورت گرفته در آن شهرستان نیز مانند دیگر نقاط استان پوشش به ۱۰۰ درصد رسیده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به لزوم پیشگیری از معلولیت‌ها به عنوان یکی از اولویت‌های بهزیستی اظهار داشت: سال گذشته ۱۴ هزار و ۸۸۶ نوزاد در استان به دنیا آمدند که تمامی آنها تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

وی افزود: از این تعداد ١١۵ مورد اُفت شنوایی شناسایی شد که به مرحله بعد دریافت خدمات ارجاع شده‌ و ٢۴ نفر هم سمعک دریافت کرده و از خدمات توانبخشی بهره‌مند شده‌اند.

شرفی بیان کرد: ١٠ نفر نیز پشت نوبت کاشت حلزون قرار گرفته‌اند و عمل کاشت حلزون برای آنان امسال به طور رایگان انجام خواهد شد.

وی گفت: همچنین ٢١ نفر در سنوات گذشته نیازمند کاشت حلزون شناسایی و به استان خراسان رضوی معرفی شدند که با همکاری مرکز کاشت حلزون طالع مشهد و پیگیری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به صورت رایگان عمل کاشت برای آنان انجام شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.