در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و وزیر کار قطر، تفاهم‌نامه اعزام نیروی کار ماهر به قطر امضا شد.

توافق ایران و قطر برای اعزام نیروی کار و همکاری در حوزه‌های حمل و نقل‌

به گزارش قدس آنلاین، امروز صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان با علی‌ابن‌سعید المری، وزیر کار قطر در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کرد؛ در این دیدار بر اعزام نیروی ماهر ایرانی به کشور قطر، توافق شد.

در این دیدار همچنین در زمینه همکاری حمل و نقل در مدل‌های حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی و استفاده از ظرفیت‌های ایران برای اتصال قطر به کریدور شمال جنوب تأکید شد.

در این نشست محمود کریمی‌بیرانوند، معاون اشتغال‌زایی وزیر کار گفت: سال گذشته ۲ هزار نفر از نیروی ایرانی درخواست اعزام برای کار به قطر داشتند که از این تعداد ۵۰۰ نفر موفق به اعزام شدند.

وی ادامه داد:‌ ایران در زمینه نیروهای ماهر و آموزش‌دیده دارای امکانات و ظرفیت‌های قابل توجهی است که کشور قطر می‌تواند از نیروی ماهر ایرانی استفاده کند.

در این دیدار محمدحسن الابیدلی معاون وزیر کار قطر نیز گفت: ما یک کارگروه مشترک دائمی در کشور قطر متشکل از وزرای کشور، اقتصاد، کار و اتاق بازرگانی قطر تشکیل داده‌ایم که پیگیر نیروی کار اعزامی از کشورهای دیگر از جمله ایران باشد.

معاون وزیر قطری همچنین تأکید کرد: ما متقاضی نیروهای کار ماهر ایرانی برای ارائه خدمات در قطر هستیم.

در ادامه جلسه، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مذاکرات ۴ دوره قبلی بین ایران و قطر گفت: مسأله مهم چگونگی اجرای تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌نامه‌های قبلی است و در این زمینه بیانیه مشترکی تهیه شده است که به امضای وزرای دو کشور می‌رسد.

مرتضوی گفت: طرف قطری، ‌خواهان همکاری در زمینه حمل و نقل هوایی، دریایی، پزشکی و  هتل‌داری و اعزام نیروی کار متخصص در این رشته‌ها هستند.

در ادامه جلسه، وزیر کار قطر اظهار داشت:‌ ۱۵۰ دفتر جذب نیروی کار در قطر تشکیل شده که کار ساماندهی نیروی کار خارجی را انجام می‌دهد و خدماتی از نظر محل اسکان و مسائل ویزای کار آنها را بر عهده دارد.

وی افزود: همکاران ایرانی ‌و قطری در مذاکرات دیروز و امروز به تفاهمی رسیدند که امروز امضاء می‌شود و امیدواریم در آینده اجرایی شود و ما خواهان تبادل تجربه و انتقال نیروی ماهر بین دو کشور هستیم.

وزیر کار قطر با اشاره به چالش‌هایی در زمینه اعزام نیروی کار به قطر گفت: در این زمینه لازم است رایزن کار ایران در سفارتخانه ایجاد شود که بتواند مسائل اعزام نیروی کار را حل و فصل کند.

در ادامه این‌ نشست، علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون نیز گفت: این وزارتخانه در ۱۲۰ حوزه کاری مختلف فعالیت دارد، ما می‌توانیم ارتباط خوبی بین کریدور شمال و جنوب برای کشور قطر انجام دهیم.

عسگریان همچنین خواهان ارتباط بازرگانان ایرانی و بازرگانان قطری شد.

در پایان این جلسه معاون وزیر کار قطر اظهار داشت: بانک مرکزی قطر آمادگی همکاری با بانک مرکزی جمهوری اسلامی دارد و ما تلاش می‌کنیم پنجره واحدی در وزارت کار قطر تشکیل دهیم که شرکت‌هایی که از طرف ایرانی‌ها ثبت می‌شود بتوانند مجوز سرمایه‌گذاری و جذب نیروی کار داشته باشند و ما آماده هستیم کارآفرینان و نیروی کار ماهر ایرانی را جذب کنیم همچنین درصدد صدور روادید کار آزاد برای کارگران ماهر هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.