فرمانده انتظامی گیلان از آزادسازی ۳۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رودسر به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: با سودجویان برخورد قانونی می شود.

آزادسازی ۳۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رودسر

به گزارش قدس انلاین، سردار عزیزاله ملکی پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با رسانه‌ها حفاظت از منابع طبیعی را یک وظیفه همگانی عنوان کرد، اظهار کرد: پلیس در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی در ادامه به دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستاهای بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر اشاره کرد و گفت: تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پلیس ضمن هماهنگی قضائی با کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شد، تصریح کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، فردی ۳ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و بلوک محصور کرده است.

وی از معرفی متهم ۵۱ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اعلام اینکه با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد، افزود: کارشناسان ارزش این اراضی را بیش از ۶۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار ملکی اضافه کرد: حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی از دست متجاوزان و سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.