مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری برنامه های دهه ولایت با عنوان «جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی» در بقاع متبرکه استان گلستان خبر داد.

برگزاری برنامه های دهه ولایت در بقاع متبرکه گلستان

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسین مهدیان، صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: دهه ولایت بستری مناسب برای ارائه مباحث عقیدتی، ولایی و تبیین نقش اهل بیت علیهم السلام در جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام است.

وی افزود: به مناسبت عید بزرگ غدیر تا عید قربان جشن‌های «ولایت علوی اکمال دین نبوی» در بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان گلستان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه دهه ولایت و امامت برای مسلمانان بسیار ارزشمند است، گفت: عید سعید قربان زمانی است که انسان به قربانی کردن امیال و خواسته‌های نفسانی می‌پردازد و بدین ترتیب به جایگاه حقیقی انسانیت دست می‌یابد.

وی ادامه داد: عید غدیر زمانی است که پیامبر (ص) به خواست خداوند حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین و ولی مسلمین انتخاب کردند.

مهدیان گفت: توجه به آداب و اعمال توصیه شده در این عید بزرگ و ترویج آنها، همچون انفاق و بخشش، اطعام و مهمانی دادن، صدقه و تقبل هزینه زندگی دیگران، اجرای عقد اخوت، تکریم سادات و شاد کردن مؤمنین از جمله مصادیقی است که باید به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به برگزاری «جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی»، افزود: این برنامه از هفتم لغایت شانزدهم تیر ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: اقدامات تبلیغی و ترویجی این طرح شامل فضاسازی، تبلیغات محیطی پیرامون بقعه و آذین بندی صحن، تبلیغات شهری و نصب بنرهای دهه ولایت در سطح شهر نورافشانی در شب عید غدیر با همکاری نهادها، راه اندازی کاروان شادی با نام شمیم ولایت در دهه ولایت به ویژه شب و روز عید سعید غدیر خم از دیگر برنامه‌ها است که در این ایام برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.