معاون اول رئیس جمهور در دیدار وزیر کار قطربر ضرورت حل مسائل بانکی، مالی و پولی فی‌مابین تاکید کرد و گفت: دلیلی ندارد دو کشور همسایه با فرهنگ، دین و رویکرد مشترک با ارز کشور ثالث مبادلات و تهاترهای مورد نیاز خود را انجام دهند.

مخبر: ایران و قطر نباید با ارز کشور ثالث مبادلات و تهاترهای خود را انجام دهند

به گزارش قدس آنلاین، محمد مخبر( ظهر امروز دوشنبه5 تیر ماه) در دیدار با  علی بن صمیح المری  وزیر کار دولت قطر با اشاره به اینکه ارتباطات سیاسی بین ایران و این کشور و هماهنگی و همکاری در مجامع بین المللی هم اکنون به سطح بسیار خوب و بالایی رسیده است، افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران از ثبات و پیشرفت های داخلی و بین المللی دولت قطر خرسند است.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: زمینه های همکاری بین دو کشور فوق العاده زیاد است اما سطح مبادلات اقتصادی در سالهای گذشته متناسب با سطح بالای روابط سیاسی نبوده و زمینه های مشترک دینی، فرهنگی، تاریخی و همسایگی دو دولت و ملت حرکت و برنامه ریزی جدی برای توسعه و ارتقای روابط را می طلبد.

وی با بیان اینکه رهبران سیاسی دو کشور همواره بر ارتقاء مبادلات و ارتباطات تهران و دوحه در همه زمینه ها تاکید دارند، گفت: حل سازوکارهای مالی برای فعالین اقتصادی و بخش خصوصی بعنوان محورهای اصلی توسعه حائز اهمیت اساسی است که در سالهای گذشته دولت های دو کشور نتوانستند تا با ایجاد بستر مناسب از این علاقه و اراده دو دولت و ملت به خوبی استفاده کنند.

 مخبر بر ضرورت حل مسائل بانکی، مالی و پولی فیمابین تاکید کرد و ادامه داد: دلیلی ندارد دو کشور همسایه با فرهنگ، دین و رویکرد مشترک با ارز کشور ثالث مبادلات و تهاترهای مورد نیاز خود را انجام دهند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به همکاری های ایران و قطر در زمینه انرژی و بویژه گاز خاطرنشان کرد: همکاری های ایران و قطر در این بخش می تواند دو کشور را تبدیل به هاب گازی و انرژی منطقه کند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا صدور خدمات فنی و مهندسی و دانش بنیان،‌ رفع احتیاجات کشاورزی و سرمایه گذاری مشترک را در دستور کار قرار داده تا رفع نیازهای آموزشی فنی و حرفه ای و دانشگاهی بصورت متقابل بیش از گذشته فعال شود.

علی بن صمیح المری وزیر کار دولت قطر نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های دولت جمهوری اسلامی از دولت این کشور در اجلاس ها و مجامع جهانی بین المللی تاکید کرد: دولت و ملت قطر هیچگاه مواضع ایران در زمان مشکلات و بحران ها را فراموش نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه سطح مبادلات تجاری دو کشور کماکان در سطح مورد انتظار و دستورات رهبران سیاسی ایران و قطر نیست، افزود: در این سفر پیاده سازی و عملیاتی کردن هر چه سریعتر پیمان نامه ها و توافقات رئیس جمهور ایران و امیر قطر در دستور کار قرار دارد.

صمیح المری خاطر نشان کرد: دیدارها و ملاقات های رئیس جمهوری اسلامی ایران و امیر قطر نشانگر علاقه و اراده دو دولت بر توسعه روابط فیمابین و هماهنگی در زمینه های مختلف تجاری و سرمایه گذاری است.

وزیر کار دولت قطر با اشاره به امضای بیانیه مشترک میان روسای کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و قطر تصریح کرد: تبادل تجربیات آموزشی و دانشگاهی و استفاده از مراکز آموزشی دو کشور، توسعه همکاری ها در زمینه اشتغال،‌ تسهیل روابط بین بازرگانان ایرانی و قطری و نهایی و پیاده سازی سازوکار اجرایی توافقات انجام شده در دستور کار دولت قطر قرار دارد.

وی با تاکید بر ضرورت رفع موانع ومسائل مالی و بانکی بین ایران و قطر تاکید کرد: ایجاد یک پنجره واحد برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت فعالین اقتصادی ایرانی در قطر نشان می دهد که عزمی جدی و راسخ برای حل موانع پیش روی سرمایه گذاران بخش خصوصی دو کشور وجود دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.